שר האוצר בר-און בתדרוך כתבים: "אני מכין תוכנית חדשה להורדות מסים לשנים מעבר ל- 2010"

בר-און לא מסר פרטים מדויקים בנוגע למרכיבי התוכנית - אך לא מן הנמנע שתכלול הפחתה נוספת בשיעור המע"מ, העומד כיום על 15.5%, ועוד הורדה במס הכנסה, מס חברות ומס הכנסה ליחידים

שר האוצר, רוני בראון, גילה היום (א') בתדרוך כתבים כלכליים בירושלים כי הוא מכין תוכנית חדשה להורדות מיסים חדשות לשנים מעבר לשנת 2010.

בראון לא מסר פרטים מדויקים בנוגע למרכיבי התוכנית, אך לא מן הנמנע שתכלול הפחתה נוספת בשיעור המע"מ, העומד כיום על 15.5% ועוד הורדה במס הכנסה מס חברות ובמס הכנסה ליחידים.

בראון מסר עוד, כי הוא מצפה לקבל חדשות טובות גם משתי חברות הדרוג הבינלאומיות הנוספות, פיץ' ומודיס בנוגע להעלאת דירוג האשראי של ישראל בשוקי חו"ל. רק לאחרונה העלתה חברת דרוג האשראי סטנדרט אנד פור את דירוג האשראי של ישראל ל-A. אנחנו צפויים להיפגש עם משלחות של כלכלנים של פיץ' ומודיס וגם כאן אנחנו מצפים לחדשות טובות.

עוד אמר כי לממשלה נגרמו הוצאות לא מתוכננות בעקבות הצבעות בכנסת וכי כעת הממשלה מחפשת איך לממן את ההוצאות העודפות.

בישיבת הממשלה המיוחדת היום שהוקדשה כולה להישגי הממשלה ב-2007, אמר נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, כי "בנק ישראל יעשה ככל הניתן להחזרת שיעור האינפלציה לתחום היעד עד אמצע 2008".

פישר הדגיש את מצבו הטוב של המשק הישראלי ואת הצמיחה המהירה שצפויה להגיע השנה ל-5.4% ואולי אף לשיעור גבוה יותר. עוד אמר פישר כי מפירות הצמיחה המהירה נהנית האוכלוסייה כולה והיא מביאה כבר לשיפור ברמת החיים גם של השכבות החלשות. "ככל שנתמיד במסלול של צמיחה מהירה לאורך זמן, כך יותר אנשים ייקלטו בשוק העבודה ורמת החיים של האזרחים מכל השכבות תעלה.

עם זאת, פישר ציין לרעה את מיקומה הנמוך של ישראל בתחומי יעילות ובירוקרטיה ממשלתית. כן עמד על כך כי יש בעיות בתחומים שונים כמו בתחומים הקשורים לרישום קרקע ובנייה.