דלק רכב סיימה את 2007 עם מסירות של 42,500 דגמי מאזדה ופורד - 116 מכוניות בממוצע מדי יום

(עדכון) - 190 אלף מכוניות חדשות עלו על הכבישים הפקוקים ב-2007 * יונדאי מכרה 22,500, טויוטה - 21,700, צ'מפיון, יבואנית פולקסווגן - 15,000, UMI - כ-14,000 אלף, סובארו - מעל 10,000, דייהטסו - 9,500, מיצובישי - 9,000, סוזוקי והונדה - יותר מ-8,000

ענף הרכב הישראלי סיים היום (ב') את שנת המכירות הטובה בתולדותיו. יותר מ-190 אלף מכוניות חדשות עלו השנה על כבישי הארץ, כולל מוניות, וכמעט כל היבואנים רשמו צמיחה דו-ספרתית במסירות כלי-רכב לעומת שנת 2006. העלייה נרשמה בכל הפלחים, עם דגש על כלי-רכב משפחתיים, לרבות פלח רכבי הנישה והפאר.

מנתונים ראשוניים ולא רשמיים שאסף "גלובס", עולה כי חברת דלק רכב שברה השנה את שיא המכירות השנתיות שלה, והיא צפויה לסיים את 2007 עם כ-42,500 מסירות של רכבי מאזדה ופורד. בענף הרכב מעריכים כי הנתונים הכספיים של הרבעון האחרון של דלק רכב יצביעו על מכירות ועל רווחים רבעוניים הטובים בתולדות החברה.

סוכנות יונדאי צפויה לסיים את השנה עם כ-22,500 מכירות. מתוכן כ-1,850 מכירות של רכב הכביש-שטח "טוסון". טויוטה העלתה על הכביש כ-21,700 כלי-רכב, כמעט 20% מעל הצפי הראשוני שלה, ושיא חדש בתולדותיה. החברה מסרה השנה כ-1980 רכבי כביש-שטח לנדקרוזר, בשווי של כ-140 מיליון דולר. בנוסף, היא מסרה כ-1200 יחידות של הרכב ההיברידי "פריוס" ויותר מ-1100 יחידות של מכונית הסאלון קאמרי.

קבוצת צ'מפיון, יבואנית מותגי פולקסווגן, מסרה השנה קרוב ל-15 אלף יחידות ורשמה עלייה בכל המותגים. חברת UMI צפויה אף היא לסיים את השנה עם מסירות מעל 14 אלף יחידות.

צמיחה ערה מאוד נרשמה במותגים היפניים. סובארו חצתה השבוע את קו ה-10,000 מכירות, דייהטסו העלתה על הכביש כ-9,500 מכוניות, סוזוקי והונדה צפויות למסור השנה יותר מ-8000 יחידות כל אחת, ומיצובישי מכרה כ-9,000 כלי-רכב.

בענף הרכב מעריכים כי המסירות בדצמבר נשלטו כמעט באופן מוחלט על-ידי ציי הרכב, וכי החודש יהיה חיובי למרות האטה ניכרת במכירות ללקוחות פרטיים. לפי ההערכות בענף, גם חודש ינואר יהיה חודש שיא, עם קרוב ל-20 אלף מכירות. זאת, בשל המתנה של לקוחות רבים לאספקת רכב חדש בינואר.

בענף מציינים כי 2007 הייתה עשויה להיות אפילו חזקה יותר, אלמלא הקשיים באספקת כלי-רכב בחלק מהמותגים המובילים והקשיים בהובלה הימית, בעיקר ממזרח אסיה.

כיום ממתינים בנמלים ביפן ובדרום-קוריאה אלפי כלי-רכב שהוזמנו מראש מישראל. הסיבה העיקרית לעיכובים - עומס-יתר בקווי ההובלה הימיים של כלי-רכב.

מסירות