אייר צ'יינה מתנגדת לתנאי הסכם הרכישה הנרקם בין צ'יינה איסטרן לסינגפור אייר ליין

[לשווקים בעולם] צ'יינה איסטרן מעוניינת למכור 24% ממניותיה לסינגפור אייר ליין עבור 918 מיליון דולר * בעלת העניין אייר צ'יינה: "על שתי החברות לדון בתנאים חדשים לחוזה"

חברת התעופה הגדולה בעולם,אייר צ'יינה (סימול: 0753 בהונג קונג), מסרה היום (ג') כי הצעת הרכישה של סינגפור אייר ליין (סימול: SIAL.SI) המעוניינת לרכוש 24% ממניות חברת צ'יינה איסטרן איירליינס (סימול: 0670 בהונג קונג)תמורת כ-918 מיליון דולר, אינו משקף את ערכה האמיתי של האחרונה. אייר צ'יינה, המחזיקה באמצעות חברת האם, חברת החזקות התעופה הלאומית הסינית, שלה ב-12.07% ממניות צ'יינה איסטרן איירליינס ובכוחה לסכל את העסקה, מבקשת ששתי החברות ישובו לשולחן המשא ומתן על מנת לדון בתנאים חדשים לחוזה.

על מנת שהעיסקה תאושר באסיפת בעלי המניות שצפויה להתקיים ב-8 בינואר, על שני שליש מבעלי המניות לאשר את תנאיה. לעת עתה מתנגדת חברת החזקות התעופה הלאומית הסינית לחלק מסעיפי ההסכם. ובכוונתה, אם ייצא ההסכם לפועל, לרכוש ממניות צ'יינה איסטרן איירליינס בשווי של כ-538 מיליון דולר, על מנת לשמר את אחיזתה בחברה.

"צ'יינה איסטרן איירליינס הסכימה להעניק לסינגפור אייר ליין ולחברת האם שלה, טמסק (סימול: TEM.UL), זכויות המונעות דילול בערך המניות. בכך תיווצר איפה ואיפה בין המשקיעות החדשות לבין בעלי ההחזקות הקיימים ואין זה הוגן כלפיהם", נמסר ממטה חברת החזקות התעופה הלאומית הסינית. החברה הוסיפה כי כמה מסעיפי ההסכם "מהווים מכשול פוטנציאלי להמשך פיתוח תעשיית התעופה המקומית בכללותה".

נציין, כי צ'יינה איירליינס שקלה להציע הצעה נגדית, אך החליטה לחדול ממאמציה בכיוון, לעת עתהמכך. עם זאת שליטה בסינגפור אייר ליין תאפשר לחברה להתבסס בשנגחאי, הבירה המסחרית של סין, ותאפשר לה לחלוש על שוק התעופה הגודל בקצב הגבוה ביותר, בעולם.

"זו ההזדמנות האחרונה של אייר צ'יינה לממש את חלום המיזוג שלה", מסר לי ג'ון, אנליסט בבית ההשקעות אברברייג'ט, אשר הדגיש כי "נתח השוק של נתיבי הטיסה הלאומיים שבשליטת צ'יינה איסטרן, זה כל מה שאייר צ'יינה זקוקה לו".