בזק: מי שהרוויח ממכירת מניות אינו זכאי לתביעת נזק בשל פרט מטעה בתשקיף

מבקשת לדחות בקשה לייצוגית שהוגשה נגדה, בגין נזק למשקיעים שרכשו מניות בזק בעקבות תיקון דו"חותיה של פלאפון והצגתם מחדש

בזק טוענת כי בהתאם לדין הישראלי מי שרכש מניות והרוויח ממכירתן אינו זכאי לתביעת נזק בגין טענות של פרט מטעה בתשקיף או בדו"ח כלשהו של חברה, המתפרסם בהתאם לחוק ני"ע.

בזק מבקשת מבית המשפט המחוזי בת"א לדחות את בקשתו של ד"ר מרק פרידמן לאשר תביעה ייצוגית נגדה, בטענה כי הוא זכאי לפיצוי בגין נזק שנגרם לו ברכישת מניות בזק בעקבות תיקון דו"חותיה הכספיים של החברה הבת פלאפון והצגתם מחדש. לדברי בזק, התובע הרוויח מרכישת ומכירת המניות, ולכן אין לו כל עילת תביעה אישית.

בסוף מארס 2007 פירסמה בזק דו"ח מיידי ובו דיווחה על תיקון על דו"חות כספיים של חברת פלאפון ל-2004 והצגתם מחדש. במסגרת ההצגה מחדש דיווחה בזק על הפחתת ערך הרכוש הקבוע של פלאפון בכ-320 מיליון שקל. יומיים לאחר פרסום הדו"ח המיידי מכר התובע את מניות בזק שרכש והרוויח כ-4,200 שקל.

התובע טוען כי לו פלאפון היתה מציגה את דו"חותיה לשנת 2004 כיאות וללא צורך לתיקונם ב-2007, מחיר מניית החברה האם בזק היה נמוך ב-8 אג' מהמחיר בו היא נסחרה כשרכש את מניותיו. הוא מבקש פיצוי בשיעור של 8 אג' לכל מניה שרכש ולהכיר בתביעתו כייצוגית.

בתגובתה טוענת בזק כי חברה אם, שנסמכת על דיווחים תקינים של רואי החשבון של החברה הבת, פטורה מכל אחריות לפעולות החברה הבת בהקשר זה. לדבריה, באמצעות עוה"ד צבי אגמון ומתן מרידור, היא אינה אחראית ל"טעות" שנפלה בדו"חות הכספיים של פלאפון, והיא הסתמכה עליהם בתום לב. בזק מציינת כי מעולם לא היה דופי בהתנהלות פלאפון, שחייבה להימנע מלהסתמך על דו"חותיה המבוקרים. (ת.א. 1734/07).