ראש לשכת עוה"ד: לא למנות שופט עליון שמתמחה במסים

עו"ד יורי גיא-רון התייחס לקריאת המשנה לנשיא מכללת נתניה ודיקאן ביה"ס למשפטים שלה, פרופ' סיני דויטש, למנות שופט מיסוי

ראש לשכת עוה"ד, יורי גיא-רון, קרא היום (ד') שלא למנות לבית המשפט העליון שופט המתמחה במסים. גיא-רון התייחס לקריאת המשנה לנשיא מכללת נתניה ודיקאן ביה"ס למשפטים שלה, פרופ' סיני דויטש, למנות שופט מיסוי.

בכנס לרגל הוצאת שני ספרים חדשים במיסוי מקרקעין של פרופ' יצחק הדרי, המרצה במכללה, אמר פרופ' דויטש כי מזה 15 שנה אין שופט בעליון שהתמחותו בדיני מסים. הוא ביקר את נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, על עמדתה לפיה יש למקד את עבודת העליון בנושאים ציבוריים.

גיא-רון, החבר בוועדה לבחירת שופטים, אמר בתגובה שמספר המקרים בתחום דיני המסים המגיעים לעליון מידי שנה, אינו מצדיק בהכרח מינוי שופט מומחה בדיני מסים. עם זאת, ציין כי אין לו התנגדות עקרונית למנות שופטים מומחים בתחומים שונים, ובכלל זה בדיני מסים, אם כי נדרשת יותר ורסטיליות מהמועמד.

בהתייחסו לייצוג בעסקאות מקרקעין אמר ראש הלשכה, ש"ריבוי עורכי הדין מגביר את התחרות. המוניותו של מספר עורכי הדין מזעזעת את רמת המקצוע. בדרך כלל, מקרב אלה שאינם בקיאים בדין דיים, צצים אותם עורכי דין המוכנים להסדיר את עסקת המקרקעין בעבור נזיד עדשים. שכר זה הולם במיוחד בעיניו של ציבור מיעוטי היכולת, שלעתים קרובות זו לו עסקת המקרקעין היחידה בחייו, מאורע חריג המצריך סיוע מעו"ד, ועדיף זול".

עורכי דין אלה, אמר גיא-רון, "הינם בוגרי התמחות קצרה ומערך בחינות רישוי שגוי, ולעיתים קרובות ללא ניסיון מעשי בעבודה יומיומית במשרד ראוי לשמו. לעתים קרובות מאוד, התברר לי לאחרונה, הם חסרי ביטוח מקצועי, שכן זה עדיין אינו מתחייב מעצם הנשיאה ברישיון".