חילופים בצמרת כי"ל: ניר גלעד יחליף את יוסי רוזן בכסא היו"ר

מינויו של גלעד, שימשיך במקביל לכהן כמנכ"ל החברה לישראל, הוא בגדר מהלך צפוי * שוקי גולד פורש מתפקיד המשנה למנכ"ל כי"ל

שינויים ארגוניים בצמרת כי"ל . ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל , מונה אתמול ליו"ר החברה במקום יוסי רוזן, המנכ"ל הקודם של החברה לישראל, שפרש לפני כחצי שנה מתפקיד זה. מינויו של גלעד הוא בגדר מהלך צפוי, כשרוזן מצדו ימשיך למלא תפקיד של דירקטור בכי"ל. רוזן סיים באחרונה קדנציה של תשע שנים כמנכ"ל החברה לישראל וכיום מכהן כיו"ר בז"ן, שנמצאת גם היא בשליטת החברה.

פרט למינויו של גלעד הודיע היום גם המשנה למנכ"ל כי"ל, שוקי גולד, על פרישה מתפקידו, בצעד שאף הוא נתפש כצפוי לאור סבב מינויי הבכירים שבוצע בחברה בסוף חודש נובמבר. כחלק מהסבב מונו שני משנים למנכ"ל החברה, עקיבא מוזס: אשר גרינבאום, שכיהן עד לאחרונה כמנהל חטיבת הדשנים ויוסי שחר, לשעבר מנהל חטיבת הברום.

גולד הצטרף להנהלת מפעלי ים המלח ככלכלן בשנת 1979, ולאורך השנים מילא שורה של תפקידים בתחומי הכלכלה והכספים. במסגרת תפקידיו עמד גולד, בין היתר, בראש הצוות שעסק בהקמת כי"ל דשנים, ניהל את חברת מפעלי ים המלח וקבוצת רותם אמפרט, והיה החל משנת 2001 המנכ''ל הראשון של כי"ל דשנים. בתפקידו האחרון מאז 2004 שימש כמשנה למנכ"ל כי"ל.

כי"ל נחשבת כיום לחברה השנייה בגודלה במשק הישראלי, והיא נסחרת בבורסה של תל-אביב לפי שווי של 17 מיליארד דולר. בשנים האחרונות צמחה החברה באופן משמעותי בשל הגאות בשוק הכימיקלים, אותם היא מייצרת ומוכרת, והפכה לחברה גלובלית של ממש. אבן דרך משמעותית בהתפתחות זו טמונה בכך שבאחרונה עלה היקף גורמי הייצור של כי"ל בחו"ל על זה שפועל בישראל, מה שממחיש את תהליך ההתעצמות שלה בשנים האחרונות.