משרד הבריאות: הילדה מבינימינה לא נדבקה בשפעת העופות - לקתה בדלקת ריאות

מגדלי העופות וחקלאים בישראל וברשות הפלשתינית מוחים על המתת אלפי בעלי כנף * משרד הבריאות: מגדלים שניזוקו מההשמדה - יפוצו

הילדה מבנימינה שאושפזה אמש בחשש להידבקות בשפעת העופות לא נדבקה בנגיף, והיא סובלת מדלקת ריאות, כך נמסר הבוקר באופן רשמי ממשרד הבריאות. אתמול אותר הזן האלים של שפעת העופות בלול הממוקם בגן ילדים, ובעקבות כך מושמדים אלפי בעלי כנף ברדיוס של שלושה ק"מ מבנימינה.

ההמתה המקיפה זכתה למחאה רחבה מצד מגדלי העופות שטענו לפגיעה בפרנסתם: נאוה מוצרסקי, מגדלת עופות מהיישוב בית-חנניה שסמוך לבנימינה, אמרה כי "השמדת העופות היא כאב לב, אך גם מכה כלכלית קשה ולא הוגנת כלפיו. לא לקחו אותם לשום בדיקות, ואפילו לא באו לראות מה מצבם".

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה, כי "הדבר נעשה על-פי הנחיות הבין-לאומית, שקובעות כי יש להשמיד עופות בטווח של שלושה קילומטרים ממוקד התפרצות המחלה". המשרד הוסיף כי המגדלים שניזוקו מההשמדה, יפוצו.

"חיסול עופות המוני יכול לגרום לנזק אדיר ביו"ש"

גם ברשות הפלשתינית מודאגים מהשפעת שעלולה להתפרץ: אתמול העביר המנהל האזרחי 65 אלף מנות חיסון לעופות ולבקר לשטחי יהודה ושומרון, מחשש ששפעת העופות תגלוש לשטחי הרשות.

קצין המטה במנהל האזרחי לענייני חקלאות והתיישבות, סמיר מועדי, אמר כי התפרצות המחלה בשטחים הפלשתינים עלולה לגרום שם לתושבים נזק כלכלי כבד: "אלפי משפחות ביהודה ושומרון מתפרנסות מהענף, וחיסול המוני יכול לגרום לנזק קשה בהן".