שיא במסירת רכבים: שוק הרכב חצה את קו ה-191 אלף מכירות - זינוק של 28%

בענף מעריכים כי הרווח הנקי של 3 הקבוצות המובילות בענף חצה את סף המיליארד שקלים; המכירות נובעות בין השאר מהשיפור במצב הכלכלי בישראל, מהמשך ההתחזקות של חברות הליסינג בעקבות הסרת "איום" העלאת שווי השימוש וירידת מיסי הקנייה

עכשיו זה רשמי: מסירות כלי הרכב החדשים בישראל שברו ב-2007 את כל השיאים והסתכמו ב-191,121 כלי רכב לא כולל מוניות, זינוק חד של כ-28%. המכירות נובעות בין השאר מהשיפור במצב הכלכלי בישראל, מהמשך ההתחזקות של חברות הליסינג בעקבות הסרת (או דחיית) "איום" העלאת שווי השימוש ובעקבות הורדת מיסי הקניה. מסירות כלי הרכב הפרטיים הסתכמו ב-155,921 כלי רכב, זינוק של 35% לעומת 2006. מסירות רכבי הכביש-שטח זינקו ב-57% והסתכמו ב-13,552 יחידות.

מאזדה המשיכה להוביל את רשימת המותגים של שוק הרכב הישראלי זו השנה ה-11 ברציפות עם 28,067 מסירות, עלייה של 29% לעומת 2006. במקום השני נמצאת יונדאי עם 22,558 מסירות, עלייה של 13.6%. במקום השלישי טויוטה עם 21,672 מסירות, עלייה של 12%. במקום הרביעי פורד עם 13,545 מסירות, עליה של 9%. במקום החמישי שברולט עם 10,715 מסירות, עלייה של 34%. במקום השישי סובארו עם 9,986 מסירות, עלייה של 34%. את העליה הבולטת ביותר רשמה הונדה, שצמחה ב-113% ל-9,650 מסירות ודייהטסו, שצמחה ב-89% ל-9713 מסירות.

הקבוצה העסקית המובילה בשנה שעברה הייתה, שוב, דלק רכב, עם 41,612 מסירות קבוצתיות, עלייה של 22%. במקום השני כלמוביל עם 33,4311 מסירות, עליה של 16%.
בענף מעריכים כי הרווח הנקי המצטבר של שלוש קבוצות ייבוא הרכב המובילות הסתכם השנה בלמעלה ממיליארד שקל. ענף הרכב גם היה ככל הנראה אחד מענפי התעסוקה הכדאיים ביותר השנה. בענף מדווחים על שיא בבונוסים בהנהלות של הקבוצות הבכירות.