עם הפנים לחו"ל: קול ישראל מחזק את דסק חדשות החוץ

הכתבים החדשים יהיו פרילאנסרים ולא ישפיעו על מצבת כוח-האדם של רשות השידור

למרות הרפורמה המתוכננת הכוללת צמצום מאסיבי בכוח-האדם של רשות השידור, הודיע היום דסק החוץ של "קול ישראל" על צירופם של כתבים חדשים למערכת. הכתבים החדשים הם פרילאנסרים ולא עובדים קבועים, כך שהם לא צפויים להשפיע על מצבת כוח-האדם של הרשות. הכתבים החדשים יצטרפו לאלה הקיימים בפריס ובלונדון.

לכתב קול ישראל בפריס מישל זלוטובסקי, יצטרף הכתב גדעון קוץ. קוץ, עיתונאי ותיק ששימש ככתב קול ישראל בעבר, שב למערכת לאחר שנים בחדשות ערוץ 2 ואילו לדפנה ורדי בלונדון מצטרף ארז פריש, לשעבר כתב חדשות 10 וערוץ 2.

עורך חדשות החוץ של קול ישראל, ערן סיקורל, אמר בעניין זה כי "הרחבת הדסק מעידה על מגמה של הרחבה וחיזוק הסיקור מכל העולם ובמיוחד מן הערים החשובות. על אף הקשיים התקציביים, מצליח הדסק להוביל את סדר היום של חדשות החוץ בישראל עם נבחרת כתבי החוץ המובילה בתוכנית היומית השעה הבינלאומית ובשאר יומני הרשת".

בשנה האחרונה מוביל את הגשת היומן אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של הערוץ הראשון, וד"ר יצחק נוי ממשיך לערוך ולהגיש את יומני החוץ פעמיים בשבוע. לצוות הכתבים נוספו באחרונה גם נתן גוטמן בוושינגטון, עודד לביא בטוקיו ורועי בק בבנגקוק. כתבת קול ישראל לשעבר בפריס, רינה בסיסט, תסקר מעתה את דרום ארצות הברית ומקסיקו מבסיסה החדש שבניו אורלינס.

במקביל, הודיעה אתמול בלילה רשות השידור על החלטתה הסופית למנות את ינון מגל לתפקיד מגיש מהדורת "מבט" של הערוץ הראשון לצידה של גאולה אבן. השניים יחלו בהגשה משותפת של המהדורה בתחילת פברואר, יחד עם עלייתו של האולפן החדש של "מבט".