אגד התחייבה לשפות את בעלי אירפורט-סיטי, מימון וצוף בגין תביעות הקשורות לנצבא

כך פרסמה היום אירפורט-סיטי, בעלת נצבא, לאור התביעה המפתיעה שהגישו באחרונה אנשי העסקים יגאל אהובי ועדי עזרא, שבעבר ניהלו מו"מ לרכישת החברה

חברת ארפורט סיטי שבבעלות קובי מימון וחיים צוף מחזיקה בהתחייבות לשיפוי מקואופרטיב אגד, במקרה של תביעות נגדה הקשורות לרכישת נצבא ביוני 2006. כך דווח היום על-ידי החברה.

זאת בעקבות תביעה שהוגשה כנגדה באחרונה על-ידי אנשי העסקים יגאל אהובי ועדי עזרא, שהיו בעבר מועמדים לרכישת החברה. התביעה הוגשה כאמור בעיתוי מפתיע, כשנה וחצי לאחר השלמת עסקת נצבא, והיא נובעת ככל הנראה בעיקר מאספירציות של העו"ד, שאול ברגרזון, ופחות מתקווה ריאלית של עזרא ואהובי לראות פיצוי כלשהי ממנה.

על-מנת לעשות סדר בדברים נזכיר, כי השתלשלות העניינים סביב נצבא הייתה סבוכה למדי בשנים האחרונות, לאור הניסיונות של קואופרטיב אגד למכור אותה מתחילת העשור ולנוכח מבנה הבעלות הסבוך של החברה - מה שהפך את המהלך למורכב.

נצבא, שהוחזקה בשרשור על-ידי אלפי חברי אגד, ניהלה לאורך השנים מו"מ למכירתה עם שורה של קבוצות עסקיות מובילות במשק, ביניהן: אשטרום, גמול, גרנית הכרמל, איש העסקים ג'קי בן-זקן, האחים שטרית, וכן עדי עזרא ויגאל אהובי, וקובי מימון וחיים צוף, שרכשו לבסוף לפני כשנה וחצי 64% ממניותיה תמורת 645 מיליון שקל, כלומר לפי שווי של כמיליארד שקל.

כעת בחרו כאמור עזרא ואהובי לעתור בגין אותה עסקה, כשבבסיס העתירה הרצון לקבל פיצוי בסך מיליארד שקל - שווי מניות נצבא שבבעלות אירפורט-סיטי בתוספת פיצוי כספי של 100 מיליון שקל - וזאת בגין אי-אכיפת הסכם למכירת החברה לחברה שבבעלותם שנחתם כבר ב-2003.

הטריגר למהלך הוא ככל הנראה הנסיקה בערכה של נצבא מאז אישר בית-המשפט את מכירתה לאירפורט-סיטי, כשעל פניו נראה כי הסיכויים לקבלת פיצוי כלשהו הם נמוכים. בנוסף, נראה שאהובי ועזרא עצמם אינם נוטלים במהלך הזה חלק אקטיבי במיוחד, בלשון המעטה.

עסקה מקפחת

הסעד עליו מתבסס ברגרזון, שהוביל את קבוצת עזרא ואהובי ב-2003, הוא העובדה שההסכם לפיו הקבוצה תרכוש את נצבא אושר הן עלי-ידי האסיפה של נצבא והן על-ידי הממונה על ההגבלים העסקיים. עם זאת, בהמשך מחו חברי אגד על העסקה בפני בית-המשפט, כפי שעשו לא פעם גם בהתקשרויות נוספות של החברה בהמשך בטענה שהיא מקפחת אותם, ובתחילת 2004 ביטל בית-המשפט את ההסכם בין החברה לבין קבוצת ברגרזון.

החברה המשיכה לאחר מכן להתנייד בין הערכאות המשפטיות השונות, עד שנמכרה למימון וצוף ביוני 2006 ומבלי למצות את הדיון המשפטי בעניין חוקיות המכירה לקבוצת ברגרזון.

נצבא נחשבה כאמור לסחורה מבוקשת במיוחד, שכן היא החזיקה נכסים מניבים, ששימשו לאורך השנים האחרונות את משרדי אגד ואת התחנות המרכזיות שבבעלותה, באזורי ביקוש אטרקטיביים במיוחד במרכזי הערים הגדולות בישראל.

כעת, כשקבוצת מימון וצוף הצליחה לשים עליה את ידה, מתוכנן להתבצע בשנים הקרובות תהליך לפיתוח מאסיבי של אותם נכסים, במהלך שצפוי לייצר הצפת ערך משמעותית לבעלי המניות של נצבא, ושעליו למעשה נשען רוב שווייה בבורסה כיום, שעומד על כ-440 מיליון דולר. "