ב-S&P מנמקים את העלאת דירוג האשראי של ישראל: הכלכלה גמישה ומשגשגת

[לפורטל הפיננסי] בסוף נובמבר העלתה הסוכנות את דירוג האשראי של ישראל במט"ח לטווח ארוך מ-A מינוס ל-A, לראשונה מאז 1995 * צופים למשק עלייה ריאלית של 3.5%-4% בתמ"ג בשנה הנוכחית, הודות לדרישה מתמשכת לשירותים ולמוצרים של ענף ההיי-טק הישראלי

לפני כחודש וחצי, בסוף נובמבר 2007, קיבל המשק הישראלי מתנה מסוכנות הדירוג S&P. הסוכנות העלתה את דירוג האשראי של ישראל במט"ח לטווח ארוך מ-A מינוס ל-A, לראשונה מאז 1995. דירוג האשראי המקומי של המשק עלה מ-A פלוס ל-AA. במקביל, הועלתה תחזית הדירוג של ישראל לחיובית, והמשמעות היא שדירוג האשראי במט"ח לטווח ארוך צפוי לעלות פעם נוספת בתחילת השנה הנוכחית ל-A פלוס.

בסוף השבוע פירסמה סוכנות הדירוג בהרחבה את השיקולים העיקריים שמניעים אותה בדירוג האשראי של ישראל. בראש ובראשונה, לדברי הכלכלנים, נשען הדירוג על "כלכלה גמישה ומשגשגת", על אינדיקטורים חיצוניים בריאים ומחויבות ממשלתית חזקה למשמעת פיסקלית ארוכת טווח.

האנליסטים מציינים את הצמיחה המשמעותית של המשק ב-2007, ואומרים כי התאוששות כזאת, אחרי מלחמת לבנון בקיץ 2006, ממחישה את יכולתו של המשק לעמוד גם בהלם רציני.

אשר ל-2008, בסוכנות מציינים כי הכלכלה אמנם צפויה להיפגע מהאטה עולמית בסחר העולמי, אולם צופים למשק עלייה ריאלית של 3.5%-4% בתמ"ג. זאת הודות לדרישה מתמשכת לשירותים ולמוצרים מענף ההיי-טק הישראלי.