עסקת הנדל"ן הראשונה של הפטרוכימיים העלתה חרס: התגלה זיהום בקרקעות בפולין

החברה הפולנית שבה מושקעת פטרוכימיים ב-35% תבקש השבת המקדמה בגין רכישת הקרקעות בקרקוב - חלקה של פטרוכימיים במקדמה נאמד בכ-2.1 מיליון אירו

בנובמבר האחרון הודיעה חברת המפעלים הפטרוכימיים על כניסתה לתחום הנדל"ן, לאחר שרכשה במשותף קרקע של 227 דונם בעיקר קרקוב בפולין. היום מפרסמת החברה כי מדו"ח ראשוני עולה, כי בקרקע שרכשה קיים זיהום ברמה העולה על המותר.

פטרוכימיים דיווחה כי בעקבות הממצאים, תבטל את עסקת רכישת הקרקע ותדרוש את השבת המקדמה. העסקה, נזכיר, מבוצעת באמצעות חברה פולנית בה היא שותפה ב-35% בשרשור, והיתרה נחלקת בין בנק מערב אירופאי (30%) וקבוצת משקיעים (35%).

חלקה של הפטרוכימיים בתקציב הפרוייקט נאמד בנובמבר בכ-9.7 מיליון אירו, כולל הלוואת מזנין לקבוצת המשקיעים, בסך כ-3.2 מיליון אירו. כוונות הרכישה המקורית היתה לקבל אישור לשנות את יעוד הקרקע לבנייה למגורים, מסחר ומלון.

נציין, כי זכות ההשבה של המקדמה, שכ-2.1 מיליון אירו ממנה שייך למפעלים הפטרוכימיים, מובטחת בשעבוד של הקרקע. החברה הפולנית מתכוונת להמתין לתוצאות בדיקות מקיפות ועל סמך הממצאים להגיע להסכם עם החברות המוכרות - האם תקוים העסקה או תבוטל.

פטרוכימיים