"החטיבה של ג'קדה תאפשר לנו לגדול"

מנכ"ל Software AG הגרמנית, קארל היינץ שטרייביך, מסביר למה רכש לפני שבועיים את הפעילות הפחות מצליחה של ג'קדה * ובינתיים, ברכישה הקודמת, SPL, מגייסים יותר מ-100 עובדים חדשים ב"גישה פרו-אקטיבית"

במרץ 2006 הבטיח קארל היינץ שטרייביך, מנכ"ל Software AG הגרמנית, בראיון ל"גלובס" כי הוא ימשיך וירחיב את פעילות החברה בישראל. שטרייביך אמר את הדברים לאחר ש-AG רכשה את השליטה בחברת SPL תמורת 264 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-330 מיליון שקל.

שנה לפני כן AG רכשה את הפעילות של סברה-טק ב-12 מיליון דולר.

מילה זו מילה

אמנם רוב המנהלים הבכירים שמבצעים רכישות נוטים להבטיח להמשיך ולרכוש עוד חברות ישראליות, אבל לזכותו של שטרייביך אפשר לומר שהוא עמד במילתו, כאשר לפני כשבועיים AG רכשה את חטיבת התוכנה לשיפור והאצת תהליכים עסקיים של ג'קדה הישראלית תמורת 26 מיליון דולר במזומן.

לפי ההודעה של ג'קדה, הנסחרת בנאסד"ק, הפעילות הנמכרת הייתה צפויה להכניס לחברה כ-13 מיליון דולר בשנת 2007 לעומת כ-8 מיליון דולר בשנת 2006. בשנת 2008 ג'קדה ציפתה לרשום בתחום זה הכנסות בהיקף של 19-21 מיליון דולר. הפעילות שנמכרה כוללת חוזים קיימים וכ-8 עובדים.

Software AG מפתחת למערכות הליבה הארגוניות פתרונות בקוד פתוח המבוססים על תשתיות תוכנה. הפתרונות של החברה מאפשרים ללקוחות לייצר יישומים ארגוניים בסביבות IT הטרוגניות.

החברה פועלת כ-35 שנים ומעסיקה 2600 עובדים ברחבי העולם. מטה החברה ממוקם בדרמשטט שבגרמניה והיא נסחרת בפרנקפורט (סימול: TecDAX, ISIN DE 0003304002 / SOW).

" מדוע לא רכשתם את כל ג'קדה אלא רק פלח מהפעילות הלא מצליחה שלה?

שטרייביך: "ג'קדה לא נכשלה. היא מובילה בתחומה והחליטה להתרכז בתחום פעילות אחד ולמכור את השני, שהתאים לפעילות שלנו - תחום ההמשכיות העסקית למרכזי שירות. עד היום המוצרים שלה נמכרו ברחבי העולם ואנחנו מתכוונים להמשיך בתחום זה.

"הרכישה אפשרה לנו לגדול, להוסיף לקוחות ומצד שני להוסיף מוצרים עבור הלקוחות שלנו. נכון שהפעילות הזאת לא תהיה מרכז העסקים של החברה, אבל אנחנו בהחלט מצאנו מוצרים שהם סינרגיים ורלוונטיים ללקוחות שלנו".

לפי שטרייביך, הפעילות הנרכשת של ג'קדה תשולב בפעילות של מרכז המו"פ של החברה בישראל ובארה"ב.

" כמעט שנה עברה מאז רכישת SPL. אתה יכול לסכם אם רכישה זו הייתה מוצלחת?

"התוצאות עלו על הציפיות במקרה הזה. אני שמרתי על רמת ציפיות סבירה והופתעתי לטובה. היא הגיעה להרבה יותר ממה שחשבתי שנוכל לעשות ביחד. היה לי ברור שיש ב-SPL צוות והנהלה מעולים, אבל הם השיגו יותר ממה שחשבנו שיקרה. אני משוכנע שהפעילות בישראל תמשיך לתמוך בצמיחת החברה וברווחיות שלה".

" ויש לכם עוד תוכניות לבצע רכישות בישראל?

"כרגע אין תוכניות ספציפיות, אך מצד שני אין לנו הגבלה. בכל מקרה שנראה הזדמנות שיכולה להתאים לנו נלך עליה. הפעילות בישראל היא אסטרטגית עבור AG ואנחנו רוצים להמשיך ולהגדיל את הנוכחות שלנו באופן משמעותי. נמשיך להשקיע בחברות בישראל ובמרכז המו"פ שלנו".

שטרייביך סבור ששיפור במצב הגיאופוליטי באזור יהפוך את ישראל למרכז חשוב עוד יותר: "חתימת הסכם שלום עם מדינות האזור תשנה את העתיד ותהפוך את ישראל למרכזית".

גיוסים בחניונים

לפני כשבוע נודע ש-SPL, המשוועת לכוח אדם, מגייסת עובדים בחניונים ובמסעדות בקרית עתידים. ערן אלרואי, מנכ"ל החברה, מסביר: "יש לנו צורך ביותר מ-100 עובדים חדשים. השוק רווי כרגע והחלטנו שכדי להגיע אל העובדים הכי טובים אנחנו צריכים לעשות מאמץ מיוחד ולצאת לרחובות כדי לפגוש את העובדים הפוטנציאליים, לגייס אותם מהמקומות שבהם הם אוכלים או חונים. זאת גישה פרו-אקטיבית".

ב-AG מאמינים כי 2008 תהיה השנה החמה של תחום פתרונות התוכנה לארגונים ולהתייעלות והם רוצים להיות מוכנים. אלרואי: "זה שוק גדול ואנחנו צריכים את האנשים כדי להעביר את המסר לשוק".

שטרייביך: "אנחנו מספקים מוצרים שמאפשרים ללקוחות לשפר את הביזנס שלהם. השוק הזה היה משמעותי השנה ואנחנו צופים שבשנתיים הקרובות הוא יהפוך משמעותי יותר. "