קרן ההון סיכון של סימנס תרחיב את השקעותיה בישראל ותשנה את המיקוד

סימנס ונצ'ר קפיטל, שהשקיעה עד היום כ-150 מיליון דולר בקרנות וחברות ישראליות, מתכוונת להפסיק להשקיע בתחום התקשורת ולהיכנס להשקעות בקלינטק ובמדעי החיים " אורית סתיו, סימנס: "אנחנו מחפשים הזדמנויות בתחומי המכשור הרפואי, וכן גם פתרונות ומוצרי אנרגיה, מים ותעשייה"

קרן ההון סיכון של סימנס (SVC - Siemens Venture Capital) הודיעה היום על החלטתה להרחיב את פעילות ההשקעות שלה בישראל ולשנות את המיקוד.

אורית סתיו, המייצגת את סימנס ונצ'ר קפיטל בארץ, אמרה היום: "קרן ההון סיכון של סימנס השקיעה בישראל בעבר, וזו הייתה הטריטוריה היחידה שהיא עשתה זאת מחוץ לארה"ב. לאחרונה הקרן ביצעה גם השקעה בסין ואנחנו מחפשים הזדמנויות בהודו. אין לקרן הקצאה לטריטוריות מסוימות, אך ישראל בהחלט נחשבת טריטוריה מעניינת להשקעות חדשות. בעבר הקרן השקיעה כ-20% בחברות מישראל".

לדברי סתיו, הקרן של סימנס תמשיך להשקיע לא רק בחברות טכנולוגיה אלא גם בקרנות הון סיכון ישראליות.

סימנס ונצ'ר קפיטל הוקמה על ידי תאגיד סימנס העולמי במטרה להשקיע בחברות סטארט-אפ ברחבי העולם. לפי מאגר המידע IVC, קרן ההון סיכון SVC מנהלת 880 מיליון דולר. עד היום הקרן השקיעה כ-150 מיליון דולר בקרנות הון סיכון ישראליות, בהן כרמל, סטאר, ורטקס, פורטוויו ו-MMT. בנוסף, הקרן ביצעה השקעות ישירות בחברות ישראליות, בהן ברודלייט, קיארו ודיון נטוורקס. הקרן נהנתה מאקזיטים בחברות אלווריון, בריזקום, פולואפ, קאגור, רדוויז'ן וטלנולדג'.

במסגרת הרחבת הפעילות של SVC בישראל, כך אומרת סתיו, תשקיע הקרן בתחומים חדשים בהם לא השקיעה בעבר. SVC הייתה מוכרת בעבר כמשקיעה בעיקר בחברות בתחומי התקשורת: "בעקבות מיזוג פעילות התקשורת של סימנס ונוקיה אנחנו לא נשקיע יותר בחברות תקשורת. לעומת זאת אנחנו בהחלט מחפשים הזדמנויות בתחומי המכשור הרפואי, וכן גם פתרונות ומוצרי אנרגיה, מים ותעשייה".

" גם אתם נכנסים לתחום הקלינטק?

"סימנס היא מובילה עולמית בתחומי האנרגיה, בעיקר בסגמנטים של האנרגיה הנקייה, תחנות רוח, תחום המים וכל מה שקשור בתשתיות. מדובר בתחומים המוגדרים אסטרטגיים, בין היתר גם תחומי התעופה, הכבישים וניהול תנועה".

לדברי סתיו, SVC תשקיע לראשונה בישראל בין היתר גם בחברות מדעי החיים עם דגש על חברות מכשור רפואי ואבחון.

" באילו שלבים תשקיעו?

סתיו: "בחברות הנמצאות בשלבים מתקדמים של פיתוח ובעלות מוצר בעל יכולת טכנולוגית מוכחת המוגנת על ידי פטנטים. הפעילות הקרובה שלנו עם החטיבות הרלוונטיות בסימנס מאפשרת לנו לאמת את העומק הטכנולוגי של המוצר ואת יתרונותיו לטווח הארוך".

סתיו מבטיחה שכמשקיעה ארגונית, קרן ההון סיכון של סימנס יכולה להציע ליזמים הישראלים הזדמנות לעבוד כבר בשלבים המוקדמים של הפיתוח עם החטיבות המתאימות בסימנס.

SVC נחשבת לאחת מקרנות ההון סיכון הארגוניות הגדולות והפעילות בעולם.

עד היום הקרן השקיעה ביותר מ-100 חברות ו-35 קרנות הון סיכון, רובן אמריקניות. "