צינורות המזרח-התיכון זכתה במכרז לאספקת צנרת להולכת הגז הטבעי ב-22 מיליון שקל

מדובר במכרז בינלאומי שערכה חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל, האחראית על הקמת מערכת הולכת הגז הטבעי בישראל; הפרויקט יימשך כחצי שנה

צנורות המזה"ת זוכה לראשונה להכרה כספקית ראשית לצנרת גז. החברה, העוסקת ישירות ובאמצעות חברות בנות בעיקר בייצור ושיווק של צינורות פלדה מסוגים שונים המשמשים ברובם לתשתיות מים וביוב, לתעשייה ומבנים ולהולכת דלק וגז, הודיעה בשבוע שעבר על זכייה במכרז חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל לאספקת צנרת להולכת גז בהיקף של 22 מיליון שקל (5.6 מיליון דולר).

מדובר במכרז בינלאומי שערכה חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל, האחראית על הקמת מערכת הולכת הגז הטבעי בישראל, והפרויקט יימשך כחצי שנה. הכנסות צינורות המזה"ת מפעילות הגז בהסתמך על זכייה זו בלבד יעקפו ביותר מ-30% את היקף הפעילות של החברה בתחום זה ב-2006 כולה. מדובר בהזמנה לצנרת באורך 34 ק"מ (8-30 צול).

בפברואר 2006 זכתה צנורות המזה"ת בהזמנה מחברת נתיבי הגז הטבעי לחיבור מפעלי נייר חדרה באורך של 4.5 ק"מ (12 צול), ובמחצית השנייה של 2006 זכתה החברה כקבלן משנה של החברה הטורקית, בורוסאן מנסמאן, בפרויקט לאורך 30 ק"מ (18 צול). הזכייה הנוכחית מעבירה לראשונה את צנורות המזה"ת למעמד של ספק ראשי של צנרת גז מוכר ומורשה, זאת לאחר שהחברה השקיעה כ-2 מיליון בשיפור תהלכי הייצור והבקרה וזכתה בסמכה בינלאומית.

מנכ"ל צנורות המזה"ת, בני שריג, מציין כי "מדובר בזכייה שמהווה המשכיות למאמץ הרב שהושקע בהרחבת הפעילות בתחום ייצור צנרת אספקת הגז. זו זכייה חשובה מאוד עבורנו ומהווה הכרה בחברה כמתמודדת ישירה וספק צנרת גז מוכר ומורשה. ישראל נכנסת בתקופה זו לעידן הגז, והזכייה המקומית היא בעלת משמעות רבה עבורנו. כמו כן, נוכל להתמודד גם במכרזים בינלאומיים בחו"ל בתחום".

צנורות המזה"ת רשמה בתשעת החודשים הראשונים של 2007 הכנסות של כ-238 מיליון שקל, מרביתן מפעילות המים והביוב. עיקר הפעילות היצרנית של החברה מבוצעת במפעל החברה באתר צריפין. החברה מחזיקה ב-20% ממניות החברות בקבוצת פלסים העוסקות בעיקר בייצור ושיווק צינורות ואביזרי צנרת מפלסטיק למערכות הולכת נוזלים. החברה מחזיקה ב-100% ממניות חברת צינורות המזרח תעשיות 2001 בע"מ. החברה מחזיקה ב-100% ממניות צנורות המזרח התיכון גילוון (1994) בע"מ. כן מחזיקה החברה בכ -22% ממניות דרך הים התפלה בע"מ שסיימה את הקמתו של מתקן להתפלת מי ים, בעל יכולת התפלה של 30 מיליון מ"ק בשנה, בסמוך לקיבוץ פלמחים. החברה מעסיקה כ- 270 עובדים באתריה בצריפין ובעכו.