המחלקה לחקירות שוטרים בודקת חשד לפיו סגן-ניצב אפרים "קרמשניט" ארליך קיבל שוחד

מקורביו של ארליך טוענים בתגובה כי המכתב פורסם בכוונה להתנקם בו על כך שחשף את פרשת פריניאן, שהובילה להקמת ועדת זיילר

המחלקה לחקירות שוטרים בודקת חשד, לפיו סגן-ניצב אפרים "קרמשניט" ארליך קיבל שוחד בכמה מקרים, בעת שכיהן ביחידה המרכזית של מחוז תל-אביב.

במכתב שהגיע למח"ש, ועליו חתומים קצינים בכירים לשעבר מהיחידה, בהם מפקדיו בעבר של ארליך, מגוללים שורה של מעשים פליליים שלטענתם ביצע "קרמשניט" כששירת בימ"ר תל-אביב. בין היתר נטען כי בין השנים 99' ל-2004 נהג ארליך להגיע לחנות בגדים בשוק בצלאל, ובנוכחות קצין נוסף (שחתם על המסמך שהועבר אמש למח"ש) לקח בגדים בלי לשלם, ולעיתים שילם רק 20 ש"ח עבור הסחורה שלקח.

בנוסף, נטען כי באותה העת היה נוהג סגן-ניצב ארליך להגיע למחסן של יבואן בובות מסין, ולקח בובות בשווי עשרות אלפי שקלים מבלי לשלם על כך. באירוע נוסף שעליו מדווחים הקצינים במכתב נמסר כי ארליך נהג לאכול חינם במסעדה ברחוב אלנבי, ובתמורה לא פשטו אנשיו על מועדון משחקי מזל שהתנהל במקום.

במח"ש אישרו את קבלת המכתב, ומסרו שהעניין יטופל בהקדם. ממשטרת התנועה, שבה משרת ארליך כיום, נמסר כי הם מנועים מלהגיב, היות שהנושא נמצא בטיפול מח"ש.

"נוקמים בקרמשניט על שחשף את פרשת פריניאן"

מקורביו של ארליך טוענים בתגובה כי המכתב פורסם בכוונה להתנקם בו על כך שחשף את פרשת פריניאן, שהובילה להקמת ועדת זיילר, ובסופו של דבר גם להתפטרותו של המפכ"ל הקודם, משה קראדי.

מנגד, טוענים קצינים במרחב תל-אביב כי הסוגייה הועלתה עוד לפני הקמת ועדת זיילר, וכי בעקבותיה החליט המפכ"ל לשעבר שלמה אהרונישקי שלא למנות את "קרמשניט" למפקד היחידה המרכזית בדרום.