עוד חקירת סאב-פריים: UBS חשוד שהטעה משקיעים בדיווח על מחירי אג"ח

כך דיווח בסוף השבוע "וול-סטריט ג'ורנל" * החשד: ניפח מחירי אג"ח למרות שידע כי ערכן נשחק * מקורב אנונימי טוען כי החקירה טרם הגיעה לדיון בביהמ"ש, אך התובע האמריקני עובד בצמוד ל-SEC

משרד התובע האמריקני חוקר האם UBS, הבנק השוויצרי הגדול, הטעה את משקיעיו כאשר דיווח על מחירים מנופחים של אג"ח מגובות משכנתא שבאחזקתו, וזאת למרות שידע כי הערך שלהן נשחק. כך דיווח בסוף השבוע ה"וול-סטריט ג'ורנל". העיתון מצטט מקורב אנונימי אשר טוען כי החקירה טרם הגיעה לדיון בבית-המשפט. אך עם זאת מציין כי התובע האמריקני עובד בצמוד ל-SEC (רשות ני"ע האמריקנית).

חקירה זו מתווספת לזו של ה-FBI, הבודק את החברות בתעשיית המשכנתאות במקביל לחקירת רשות ניירות הערך הפדרלית, שפתחה בכ-35 חקירות אזרחיות בעקבות קריסת שוק משכנתאות הסאב-פריים. בין היעדים הנחקרים על ידי הרשות: בנק UBS השווייצרי ובנקי ההשקעות האמריקניים מורגן סטנלי , מריל לינץ' ובר סטרנס , וכן חברת ביטוחי האג"ח MBIA.

נזכיר כי הבנק השוויצרי נפגע קשות מהמשבר, כאשר דיווח בשבוע שעבר על הפסדים מצטברים של כ-18.4 מיליארד דולר, הפסדים אשר גוררים תגובות קשות גם מבית, כאשר בקרב חלק ממשקיעי הבנק מתרבות הקריאות להתערבותו של גורם חיצוני, אשר ינהל חקירה אובייקטיבית לגבי התנהלות הבנק בזמן משבר הסאב-פריים. עם זאת, ביום שישי האחרון, דחה UBS את טענות אלו וסירב להתערבות שכזו באופן תפקודו הפנימי.