לא משתלם לצפצף על החוק: ביהמ"ש פסק 4 שנות שלילת רישיון לנהג שחצה מסילת רכבת באור אדום

כמו כן הוטל על הנאשם קנס בסך 1,000 שקל או 10 ימי מאסר ושלילת רישיון על-תנאי של 3 חודשים נוספים למשך שנתיים

בתי המשפט מתחילים להחמיר עם נהגים החוצים את מסילת הרכבת בניגוד לחוק. בית משפט לענייני תעבורה בבאר שבע, פסק ביום שלישי האחרון, שלילת רישיון ל- 45 חודשים (3 שנים ותשעה חודשים), לנהג שלא עצר לפני מסילת רכבת באור אדום, בניגוד לפקודת התעבורה.

כמו כן, הוטלו על הנאשם קנס בגובה 1,000 שקלים או 10 ימי מאסר, ושלילת רישיון על תנאי של שלושה חודשים נוספים למשך שנתיים.

הנאשם הורשע על פי הודאתו בעובדות המיוחסות לו בכתב האישום, והתיק נדחה לטיעונים לעונש ומתן גזר דין. בשלב הטיעונים לעונש בבית משפט, טען סניגורו של הנאשם כי כתב האישום אינו מייחס לנאשם את העבירה הנכונה ולכן אין מקום להשית עליו מאסר או מאסר על תנאי או פסילה. כמו כן, נטען כי העובדה שהתביעה החזירה לנאשם את רשיונו כעבור 30 יום מלמדת כי התביעה סברה שהנאשם לא עבר עבירה חמורה.

עוד נטען כי מדובר בנאשם ששיקם את חייו, התחתן והוליד ילד, גר במושב ללא תחבורה ציבורית ולצורך עבודתו בשיפוצים זקוק לרכב , ויש מקום להסתפק בקנס על סך 600 שקלים ופסילה של חודשיים וזאת על תנאי למשך שנתיים.

ואולם, השופטת רלי גליקליס, סגנית נשיא בית המשפט החליטה להחמיר עם הנאשם וקבעה כי "עקב חומרת עבירה זו שגרמה בעבר תאונות קשות מאוד בין כלי רכב לרכבת, החליט המחוקק להחמיר בענישה ועל כן עבירה זו טומנת בחובה חובת מאסר. אולם, בתיק זה, בהתחשב בהודאת הנאשם ונסיבותיו האישיות, לא מצאתי מקום להטיל על הנאשם מאסר, אך מאחר ומדובר בעבירה חמורה מאוד, ועברו התעברותי של הנאשם אינו מן הקלות, אין בכוונתי להקל ראש בעניין ועל אף, שבעבירה זו אין חובת פסילה, רואה אני מקום להטיל על הנאשם פסילה בפועל על מנת שמיקרים כאלה לא יישנו."

ברכבת ישראל טוענים מזה תקופה ארוכה כי חציית המסילה באור אדום הפכה ל"מכת מדינה". עפ"י נתוני הרכבת, יש למעלה מ-900 מקרים של שבירת מחסומי הרכבת מדי שנה ע"י נהגים.

יצוין כי לפי תקנות התעבורה, חל איסור על חציית פסי רכבת מהרגע שבו ניתן אות על התקרבות הרכבת, בין באמצעות הורדת המחסום ובין באמצעות הבהוב הרמזור. על רקע תאונות הרכבת הקשות בשנתיים האחרונות, גיבש משרד התחבורה תקנות המרחיבות את סמכות החרמת הרכבים גם לעבירות חציית מסילת רכבת בניגוד לחוק.