מאיר גלבוע, חוקרו לשעבר של דרעי, יכהן כיועץ לענייני שחיתות במשרד המבקר

גלבוע יחליף את ניצב בדימוס יעקב בורובסקי * מאז פרישתו מרשות ההגבלים העסקיים לפני כ-3 שנים, גלבוע עוסק בנושא המלחמה בשחיתות באופן עצמאי * מבקר המדינה: יש בכך ביטוי נוסף למחוייבות של משרד המבקר למאבק כנגד השחיתות

מאיר גלבוע, לשעבר בכיר ביאח"ה, ולשעבר מנהל מחלקת החקירות ברשות להגבלים עסקיים, יהיה מחליפו של ניצב בדימוס יעקב בורובסקי, כיועץ לענייני שחיתות במשרד מבקר המדינה.

גלבוע התפרסם בזמנו בהיותו חוקרו של שר הפנים לשעבר, אריה דרעי. בהמשך שימש מנהל מחלקת החקירות של הרשות להגבלים עסקיים, והוא שניהל את חקירת הרשות בפרשת עליתקדבורי, בין היתר, בפרשת רשתות השיווק, וכן את החקירה נגד הבנקים.

מאז פרישתו מרשות ההגבלים העסקיים, לפני כשלוש שנים, גלבוע עוסק בנושא המלחמה בשחיתות באופן עצמאי. בין היתר יש לגלבוע אתר אינטרנט, שם הוא מפרסם מאמרים בנושא המלחמה בשחיתות.

מבקר המדינה בירך על הצטרפותו של ד"ר גלבוע ואמר שיש בכך ביטוי נוסף למחוייבות של משרד המבקר למאבק כנגד השחיתות.

"אני מאוד מקווה שאצליח להיכנס לנעליים הגדולות של בורובסקי". כך אומר מאיר גלבוע, מחליפו של ניצב בדימוס, יעקב בורובסקי, היועץ לענייני שחיתות במשרד מבקר המדינה, הפורש מתפקידו.

לדברי גלבוע, הוא רואה בתפקידו החדש, כיועץ למלחמה בשחיתות במשרד המבקר משום שליחות. לדבריו, מאז פרש מתפקידו האחרון, כמנהל מחלקת חקירות ברשות להגבלים עסקיים, הוא עוסק בהדרכה בנושא חקירות, וכן בלימוד הנושא באקדמיה.

בין היתר יעץ למשרד המבקר בנושא הקמת היחידה שבראשה יעמוד כעת.