מנהל לשעבר תובע מסאפיינס החזר מס בסך 4.5 מיליון שקל: התרשלה בקביעת מועד מימוש אופציות

מרדכי וייס, מנהל התפעול לשעבר בסאפיינס, טוען שכתוצאה ממחדלי החברה - רשויות המס הוציאו לו שומות ודרישות מס אסטרונומיות

מנהל התפעול לשעבר בחברת התוכנה הבינלאומית סאפיינס אינטרנשיונל קואופריישן, מרדכי וייס, הגיש לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה נגד החברה להחזר מס בסך כ-4.5 מיליון שקל. זאת, בטענה כי בשל התרשלות החברה, קבעו שלטונות המס מועד שונה למימוש האופציות שהוקנו לו, ובמועד זה מחירן היה גבוה יותר ממחירן במועד הנכון.

לדברי וייס, המכהן כיום כשותף מנהל בקרן הון סיכון וב-"PLENUS", כתוצאה ממחדלי החברה, רשויות המס הוציאו לו שומות ודרישות מס אסטרונומיות והוא נאלץ במסגרת הסכם פשרה לשאת בתשלום מס בסך כ-4.5 מיליון שקל.

וייס מציין, באמצעות עו"ד רמי שפאן, כי באוקטובר 1998 הוא הודיע לסאפיינס על מימוש האופציות, שקיבל במסגרת תנאי העסקתו, למניות. לדבריו, מחיר המימוש היה למעלה ממיליון דולר והחברה אישרה לו הלוואה בסכום זה.

ואולם, לטענתו, בעקבות ביקורת של מס הכנסה הסתבר לו בדיעבד, כי בעת שהוא מימש את האופציות, החברה לא ביצעה בסמוך להודעת המימוש את הקצאת המניות בפועל, והון המניות שלה לא הוגדל בהתאם ולא כלל את המניות שנבעו ממימוש האופציות. ההקצאה, לדבריו, נעשתה רק במועד מאוחר יותר - בעת שהוא מכר את מניותיו (שהתקבלו ממימוש האופציות) ונוצר לו רווח הון של כ-2.2 מיליון דולר. בנוסף, טוען וייס, בדו"חות הכספיים לא נרשמה ההלוואה שניתנה לו בסך מיליון דולר. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 1138/08).