זליכה אילץ את "מודיעין אזרחי" להחזיר 5 מיליון שקל למאבטחים; שוקי אורן דורש 10 מיליון נוספים

חצי שנה אחרי שחברת "מודיעין אזרחי" החזירה 5 מיליון שקל למאבטחים שהועסקו במשרדי הממשלה בגין הפרת זכויותיהם, במשרד האוצר טוענים היום כי ישנם עדיין "פערים מהותיים"

חצי שנה אחרי שחברת "מודיעין אזרחי" החזירה 5 מיליון שקל למאבטחים שהועסקו במשרדי הממשלה בגין הפרת זכויותיהם, במשרד האוצר טוענים היום כי ישנם עדיין "פערים מהותיים" בין הסכום ששולם להם לבין ממצאי הביקורת.

על פי אומדן שערכו ביחידת אגף הביקורת של אגף החשכ"ל, עולה כי הפרות השכר נאמדו בכ-15 מיליון שקל. באוגוסט האחרון היה זה ירון זליכה, החשב הכללי לשעבר שדאג למאבטחים במשרדי הממשלה יחד עם חברת הכנסת שלי יחימוביץ', ואילו היום זהו שוקי אורן, החשכ"ל החדש שלוקח צעד אחד קדימה את המאבק למען העובדים וכנגד מודיעין אזרחי.

אורן הודיע לאחרונה לחברה כי אם היא לא תשלם את יתרת הסכום המגיע למאבטחים בעבר ובהווה, הוא יפעל לחילוט הערבויות שהפקידה החברה בידי משרדי הממשלה. מודיעין אזרחי אף התחייבה להפקיד סכום נוסף בגובה 5 מיליון שקל בחשבון נאמנות מיוחד, כך שאם היא לא תחזיר את מלוא הכסף, ניתן יהיה לחלט אותו. אורן דרש כי ימונה רואה חשבון שיבדוק את הפרות השכר ויעבור על כל תלושי השכר של המאבטחים. לצורך מעקב על תיקון הליקויים, מינה אורן צוות שיפקח על תיקון הלקויים בהתאם להתחייבותה של החברה כבר בחודשים הקרובים.

"בכוונתי לדאוג לכך שהמדינה לא תעמוד בקשר חוזי עם חברות שיפגעו בשכר ובתנאי העסקה של עובדים על פי חוק. משרדי הממשלה צריכים להוות דוגמא ומופת לניהול יחסי עבודה תקינים ועמידה מוחלטת בחוקי העבודה, גם כאשר מדובר בחברות קבלניות. אורן הדגיש כי במידה והחברה תפר את התחייבותה בהליך, יופעלו נגדה סנקציות. במשרד האוצר הדגישו כי חברה קבלנית שנקנסה בעבר על ידי משרד התמ"ת או שנרשם כנגדה רישום פלילי, לא תוכל להתמודד במכרז ממשלתי.

יצוין כי הממשלה מתנגדת להצעת "חוק אחריות המזמין" של ח"כ דב חנין, לפיו עובד קבלן יכול לתבוע גם את המעסיק בפועל ולא רק את הקבלן, על הפרת חוקי העבודה. הממשלה אישרה אתמול להביא לחקיקה הצעה אחרת, בה ניתן יהיה לתבוע את המעסיקים בפועל רק אחרי מספר "מנגנוני הגנה" למעסיקים. במסגרת זו, תוגבר אכיפת חוקי העבודה על ידי משרד התמ"ת.