אהוד ברק בביקורת חריפה על נאום אולמרט: "הנאום היה ציני; מוטב היה לו לא נאם כלל"

נאומו של אולמרט הופרע לא רק מספסלי האופוזיציה, אלא גם מכיוון היציע, שם ישבו הורים שכולים, שקראו לו לקחת אחריות ולהתפטר * עוזי ברעם: הטעות של ברק לא הייתה ההחלטה להישאר בממשלה אלא ההתחייבות שלו לפרוש מן הקואליציה אחרי דו"ח וינוגרד

שר הביטחון, אהוד ברק, מתח ביקורת חריפה על נאומו של ראש הממשלה בכנסת, בנושא דו"ח וינוגרד. ברק, שנעדר אמש מהמליאה, כינה את הנאום בשיחות עם מקורביו "ציני", ואמר ש"מוטב היה אם לא היה נישא כלל".

נאומו של אולמרט הופרע לא רק מספסלי האופוזיציה, אלא גם מכיוון היציע, שם ישבו הורים שכולים, שקראו לו לקחת אחריות ולהתפטר.

המהומה באותו מעמד הייתה פרדוקסלית, במיוחד לאור דבריו של ראש הממשלה מספר דקות קודם לכן, שקראו לשיפור תרבות הדיון בשיח הישראלי: "הויכוח מתנהל בישראל איננו קל. אימצנו לנו תרבות ויכוח שיש בה מעט מאוד קשב והרבה מאוד רעש, שכחנו לגלות סבלנות ובעיקר סובלנות".

דקות אחר-כך, אולמרט לא התאפק: במסגרת נאומו הכתוב, שלח כמה עקיצות לעבר יושב-ראש האופוזציה, בנימין נתניהו, שלא טמן ידו בצלחת והשיב מתקפה משלו. "מלחמת לבנון השנייה הייתה כישלון", אמר נתניהו, "והאחריות העליונה לכישלון היא של אולמרט. האחראים לכישלון הם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל".

חבר הכנסת לשעבר ממפלגת "העבודה", עוזי ברעם, אמר בראיון לגלי צה"ל כי הטעות של ברק לא הייתה ההחלטה להישאר בממשלה, אלא ההתחייבות שלו בקיבוץ שדות-ים לפרוש מן הקואליציה אחרי דו"ח וינוגרד: "החלטת ברק שלא לפרוש אחרי דו"ח וינוגרד הייתה נכונה ומתחייבת", הסביר ברעם, "אין לו שום עילה להפיל את ממשלת אולמרט, כשהוויכוח הוא תום הלב של הפעולה האחרונה".