אלסינט תובעת 11 מיליון שקל מעיריית מעלות בגין פרויקט הפיתוח סביב אגם מונפורט

הגישה כתב הגנה וכתב תביעה שכנגד נגד עיריית מעלות, זאת בשל אי הקמת הפרויקט של מתחם מסחר ונופש מסביב לאגם

חברת אלסינט הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב הגנה וכתב תביעה שכנגד על סך 11 מיליון שקל נגד עיריית מעלות. זאת, בשל אי הקמת הפרויקט של מתחם מסחר ונופש מסביב לאגם מונפורט שבתחום השיפוט של עיריית מעלות.

בשנת 2000 זכתה אלסינט במכרז לקרקע להקמת הפרויקט. כחלק מההסכמות נקבע כי אלסינט תעביר לעיריית מעלות כ-8.5 מיליון שקל לצורך ביצוע עבודות הפיתוח. מייד עם חתימת ההסכם הועברו 4.5 מיליון שקל, ו-2 מיליון שקל נוספים הועברו במועד מאוחר יותר.

בפועל, עקב בעיות שונות שהתעוררו סביב ביצוע הפרויקט, לא החלה עד כה העירייה בביצוע עבודות הפיתוח. במקביל התגלה לאלסינט כי בין החלקות בהן זכתה במכרז, שוכנת חלקה בבעלות פרטית, המשבשת את תוכניות הפרויקט. זאת, בעיקר כיוון שהעירייה נתנה לבעל הקרקע היתרים לבניית עסקים, שעשויים היו, לטענת אלסינט, להתחרות בעסקים שהתכוונה להקים.

לפני מספר שבועות הגישה עיריית מעלות תביעה נגד אלסינט תביעה על סך 6.1 מיליון שקל, ובו טענה כי אלסינט הפרה הסכם בכך שלא שילמה את מלוא הסכום עליו התחייבה, כשנקשרה עם העירייה בהסכם הפיתוח.

בכתב ההגנה ובכתב התביעה שכנגד, שהוגש באמצעות עו"ד יוסי בנקל ושמואל גלינקא, טוענת אלסינט כי היא העבירה את התשלומים, אליהם התחייבה, אולם העירייה לא נתנה את השירותים שאמורים היו להינתן בגינם. עוד נטען כי הפרויקט הופסק למעשה בהסכמה הדדית כבר לפני יותר משש שנים, וההסכם בין הצדדים בוטל בהסכמה לפי הצעת ראש עיריית מעלות-תרשיחא, שלמה בוחבוט.

בכתב התביעה שכנגד מבקשת אלסינט מבית המשפט להורות לעיריית מעלות להשיב לה את הסכומים שהעבירה לצורך פיתוח השטח. (ת.א 1054/07).