טבע קיבלה את אישור ה-FDA לשיווק גרסתה הגנרית ל-Fosamax של מרק

(עדכון) - מוקדם יותר נודע כי חברת המקור האתית מרק מנסה למזער את הנזקים משיווק הגרסה הגנרית של טבע ומאשרת ל-Watson לשווק גרסה גנרית משלה לתרופה

אישור FDA חדש לענקית הגנריקה טבע . החברה מדווחת היום (ד') כי קיבלה אישור סופי מרשות המזון והתרופות האמריקנית לייצור ושיווק של טבליות Fosamax((Alendronate Sodium של חברת מרק, במינונים של 5, 10, 35, 40 ו-70 מיליגרם.

מדובר בתרופה המיועדת לטיפול באוסטאופורוזיס, שמכירותיה במונחי מוצר המקור היו בגובה 1.9 מיליארד דולר בארה"ב, ב-12 החודשים שהסתיימו בספטמבר האחרון.

טבע תתחיל לשווק את המוצר באופן מיידי. כחברה הראשונה שהגישה בקשה לאישור המוצר, במסגרת תהליך ה-paragraph IV, טבע גם זכתה בבלעדיות בת 180 יום לשיווק התרופה.

מוקדם יותר נודע כי חברת המקור האתית מרק מנסה למזער את הנזקים משיווק הגרסה הגנרית של טבע ל-Fosamax, ומאשרת ל-Watson לשווק גרסה גנרית משלה לתרופה לאחר שהשתיים חתמו על הסכם אספקה.

לפי ההסכם Watson תמכור את הגרסה הגנרית שלה למוצר כאשר מרק תהיה האחראית על ייצור התרופה ואספקתה ווטסון תנהל את שיווק המוצר ומכירתו.

נזכיר כי גם חברת Barr הודיעה כי תוציא לשוק במהלך השבוע הקרוב את הגרסה הגינרית שלה למוצר ה-Fosamax.

עסקאות גנריות מסוג זה הפכו בשנים האחרונות לשכיחות, כאשר במסגרת העסקה ניתן למייצר התרופה חלק יחסי ברווחי ההכנסות ממכירות המוצר הגנרי, וזאת בשל איבוד הבלעדיות של הפטנט. בנוסף, מאפשרות העסקאות לחברה בעלת הפטנט לשעבר, להמשיך ולהתחרות בשוק התרופות מול החברות הגנריות.

בשבוע שעבר צפתה חברת מרק כי ההכנסות שלה ממוצר ה-Fosamax יצנחו מ-3 מיליארד דולר ב-2007 ל-1.1 מיליארד בשנת 2008 וזאת בשל התחרות עם החברות הגנריות.