קבוצת דרך השרון של שיכון ובינוי ואשטרום מובילה במכרז להקמת כביש 531 בהיקף 3 מיליארד שקל

בענף התשתיות מעריכים כי הצעות המחיר היו אגרסיביות ונמוכות מהאומדן שקבעה המדינה * ועדת המכרזים עשויה להכריז על הזוכה בשבוע הבא * 531: כביש פרברי מהיר לאזור השרון שיעקוף את גוש דן מצפון

קבוצת דרך השרון הכוללת את שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון ואשטרום , מסתמנת לפי שעה כזוכה במכרז הגדול להקמת כביש רוחב 531 בהיקף של 3 מיליארד שקל. כך נודע ל"גלובס".

ועדת המכרזים המשותפת למשרדי האוצר והתחבורה פתחה השבוע את המעטפות עם ההצעות הפיננסיות לפרויקט. מניתוח ההצעות שהגישו ארבעת הקבוצות המתמודדות, מסתמן כי ההצעה של שיכון ובינוי-אשטרום היא הנמוכה ביותר, ואחריה הצעתה של קבוצת שפיר הנדסה, שבשליטת משפחת שפירא. בנוסף, מתמודדות במכרז גם דניה סיבוס שבשליטת אפריקה ישראל וקבוצת אלקטרה.

בענף התשתיות מעריכים, כי הצעות המחיר שהוגשו במכרז היו אגרסיביות במיוחד ונמוכות מהאומדן שקבעה המדינה לפרויקט. במידה ושתי ההצעות המובילות במכרז אכן נמוכות מהאומדן של המדינה, ככל הנראה לא תבוצע התמחרות נוספת.

כביש 531 הוא אחד הפרויקטים הגדולים ביותר בתחום התשתיות והתחבורה, וישמש ככביש פרברי מהיר לאזור השרון שיעקוף את גוש דן מצפון. מדובר במכרז מסוג PFI שבו היזם מתכנן, מקים מתחזק ומתפעל את הכביש במשך 25 שנה.

כביש 531 הוא הפרויקט הראשון בתחום התשתיות המשלב סלילת כביש וכן הקמת מסילת רכבת לאורך תוואי הכביש. אורכו של הכביש יהיה 20 ק"מ, מתוכם 4 ק"מ כהארכה של נתיבי איילון (כביש 20), והוא יכלול 11 מחלפים.

העלות הכוללת של הפרויקט נאמדת כאמור בכ-3 מיליארד שקל, מתוכם עלות הכביש 1.7 מיליארד שקל, ועלות סלילת מסילת הרכבת נאמדת ב-1.1 מיליארד שקל בנוסף לעבודות נוספות בהיקף של 200 מיליון שקל.

על פי הערכות, ועדת המכרזים עשויה להודיע כבר במהלך השבוע הבא על הזוכה במכרז. במידה וקבוצת דרך השרון אכן תזכה, מדובר בהתאוששות לשיכון ובינוי ואשטרום לאחר שהפסידו במכרז הרכבת הקלה בת"א לקבוצת MTS שבראשות אפריקה ישראל.

על רקע הגשת ההצעות במכרז הורה באחרונה בג"ץ למדינה לבחון את האפשרות למנהור חלק מכביש 531, זאת בעקבות העתירות שהגישו תושבי השרון, עיריות הרצליה ורעננה ועמותת אדם טבע ודין. למרות החלטת בג"ץ הבהירו באחרונה בחברה הלאומית לדרכים, כי המכרז נמשך כמתוכנן.