בעקבות שיערוך מחדש של ברק - כלל תעשיות צפוייה לרשום רווח של 95 מיליון שקל

זאת בעקבות המעבר לתקינה החשבונאית החדשה, שתאפשר לחברה לרשום את ברק לפי שווי הוגן " מדובר במהלך חשבונאי שלא יצור השפעה תזרימית

חברת כלל תעשיות , מבית אי.די.בי של נוחי דנקנר, הודיעה אתמול (א') כי בעקבות המעבר לתקינה החשבונאית החדשה, ה-IFRS, תרשום בדו"חותיה הקרובים רווח נקי של 95 מיליון שקל בגין עסקת המיזוג של נטוויז'ן, 013 ברק וגלובקול, אשר יצאה אל הפועל בינואר שנה שעברה.

ההפרשה תבוטל

בדו"חות הכספיים של כלל תעשיות לרבעון הראשון של 2007, הרבעון שבו בוצעה העסקה, רשמה החברה קיטון בהון העצמי בסך 44 מיליון שקל בגין ההפרש בין השווי המאזני של חברת ברק לשווי המאזני של חברת נטוויז'ן. נזכיר, כי העסקה התבצעה בדרך של הקצאת מניות נטוויז'ן לבעלי המניות של חברת ברק וגלובקול, שהון המניות שלהן אוחד כולו לתוך נטוויז'ן עצמה. החברות התמזגו למותג אחד: נטוויז'ן 013 ברק. מיזוג שלוש החברות התבצע כך שנטוויז'ן קיבלה 46.5% ממניות החברה הממוזגת, ואילו גלובקול נשארה עם 7% מהון המניות.

עוד מוסיפים בכלל, כי בהתאם לאומדנים החדשים תבוטל הפרשה של 75 מיליון שקל, שנרשמה בגין העסקה בתוצאות הכספיות שהחברה פרסמה בדו"חותיה לרבעון השני של 2007. את הסכום הפחיתה בגין ביטול המותג של ברק והשפעתו על בסיס הלקוחות והמוניטין.

במילים פשוטות, בעקבות המעבר לחישוב ערכה על בסיס השווי ההוגן, תירשם חברת ברק בספרים לפי ערכים גבוהים יותר, כשסעיף ההון העצמי של החברה יגדל בחלק מהפער המדובר (אותה הפרשה שבוטלה) וכך גם המוניטין. חלק נוסף מהפער יוסבר בגידול בנכסים בלתי מוחשיים, וההפחתות העתידיות בגין הסעיפים האלה יגדלו בהתאם. מכאן, שלמעשה יגדל מאזנה של החברה ומבחינת ההשפעה על דו"ח הרווח והפסד נראה גידול בסעיפי ההוצאות.

נציין, כי למהלך אין השפעה תזרימית והוא למעשה מהלך חשבונאי נטו.

כל האמור לעיל הוא אופציונלי בלבד, מאחר שהשינוי טרם עבר את אישור דירקטוריון החברה ועדיין לא הובררו לחלוטין המספרים הסופיים שירשמו בדו"חותיה של נטוויז'ן.

כל השינויים הללו, במסגרת התקינה החשבונאית החדשה, עשויים לייצר לחברה לפי הודעתה עודף עלות של 187 מיליון שקל. נזכיר, כי בדיווח על העסקה בדו"חות לסוף 2006, נרשם עודף עלות של 272 מיליון שקל בגין העסקה.

כלומר, ההפרש בין השווי בספרים לשווי הכלכלי שראו הקונים הצטמצם בעקבות השיערוך מחדש כלפי מעלה של חברת ברק בהתאם לתקינה החדשה.