דניה סיבוס ושפיר-אשטרום מתמודדות במכרז ברומניה במיליארד אירו

הזוכה במכרז תממן ותתחזק את הכביש לתקופה של 23-25 שנה; תחילת העבודות ב-2009

דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, וקבוצה נוספת הכוללת את אשטרום ושפיר הנדסה, מתמודדות במכרז ענק להקמת כביש מרכזי ברומניה, בהשקעה הנאמדת ב-1-1.5 מיליארד אירו. כך נודע ל"גלובס".

דניה סיבוס וקבוצת שפיר-אשטרום הם שתיים מבין 12 הקבוצות שהגישו באחרונה את הצעותיהן במכרז שפרסמה החברה הלאומית של רומניה לתכנון והקמה של כבישים ודרכים.

הפרויקט כולל את הקמת החלק הראשון באורך של 58 ק"מ באוטוסטראדה (A3) שתחבר בין הבירה בוקרשט לברשוב. מדובר במכרז בשיתוף הסקטור הפרטי בשיטת ה-BOT. הקבוצה שתזכה במכרז תממן, תבנה, ותתחזק את הכביש לתקופה של 23-25 שנה. כאמור עלות הפרויקט, הכולל גם הקמת גשרים ומחלפים מוערכת במיליארד אירו, כאשר הזוכה במכרז יקבל תשלום שנתי בהתאם לזמינות הכביש.

הגשת ההצעות במכרז תוכננה לסוף דצמבר, אולם היא נדחתה פעמיים ברגע האחרון, על מנת לאפשר לקבוצות נוספות להצטרף למכרז. דניה סיבוס וקבוצת שפיר-אשטרום צפויות להתמודד במכרז נגד חלק מחברות התשתית הגדולות באירופה בהן אלפיין השווייצרית, וינסי הצרפתית וחברות נוספות מספרד ויוון.

בהתאם ללוח הזמנים שפרסמה ממשלת רומניה, הסגירה הפיננסית לפרויקט מתוכננת עד סוף השנה, כאשר גיבוש הקונסורציום ותחילת העבודות תהיה ברבעון הראשון של 2009.

דניה סיבוס, שפיר ואשטרום פועלות ברומניה מזה מספר שנים בעיקר בתחומי הנדל"ן והבנייה למגורים. שפיר שבשליטת משפחת שפירא נכנסה להשקעה ברומניה, בין השאר באמצעות חברת הבת שפיר פרויקטים.

דניה סיבוס בניהולו של עופר קוטלר הרחיבה בשנה האחרונה את השקעותיה ברומניה הן כקבלן מבצע עבור קניונים ופרויקטים למגורים של אפריקה ישראל והן בהתמודדות על פרויקטים בתחום התשתיות. קוטלר ציין לפני מספר חודשים, כי רומניה מהווה יעד אסטרטגי עבור החברה, והניסיון שצברה יאפשר לה להתמודד על פרויקטים גדולים בתחום התשתיות.

קבוצת אשטרום, שבשליטת אלייד השקעות (40%) ומשפחות נוסבאום, ומשפחות משורר, גירון, רובין ומיילבלום, היא אחת מחברות הבנייה הגדולות במשק, העוסקת בתחומי התשתיות, הייזום, בנייה ונכסים מניבים. הזרוע הציבורית בקבוצה היא אשטרום נכסים המתמקדת בעיקר בתחום הנדל"ן המניב.