מנהלי בתי ההשקעות - הדור הבא: "גלובס" מציג: 12 המנהלים עד גיל 35 שסומנו כמובילים בעשור הקרוב

בשכבת ניהול הביניים של בתי ההשקעות המרכזיים גדלים מנהלים מוכשרים שעתידם לפניהם * הם צעירים, אנרגטים, אמביציוזים, נחושים וחדשנים, והם כבר סימנו את המטרה הבאה: לאייש את שדרת הניהול הבכירה

הראל גילאון

גיל: 34

תפקיד: מנכ"ל משותף באופנהיימר (לשעבר CIBC)

השכלה: תואר ראשון במנהל עסקים מהמכללה למנהל, MBA מהמרכז הבינתחומי.

למה הוא ברשימה? בתוך 11 שנים הפך גילאון מעובד זוטר בא.שלו (אדי שלו), לשעבר נציגה CIBC בישראל, לתפקיד מנכ"ל החברה. גילאון החל את עבודתו בחדר המסחר, ובמהלך השנים התמקצע גם במסחר במניות, נגזרים ומוצרי אשראי. לפני כשנתיים וחצי מונה למנכ"ל CIBC, שרכשה את א.שלו. CIBC, שהפך לאחרונה לאופנהיימר, מספק בין השאר שירותי מסחר, חיתום ומחקר, ומעסיק בסניף בישראל כ-40 עובדים.

איפה אהיה עוד חמש שנים? "אשמח להמשיך ולייצג בארץ גופים בינלאומיים ולהמשיך ולעבוד בתחום גלובלי, ואולי בעתיד להשתלב בשוק ההון המקומי".

דבר השותפה - אביבית מנה קליל, מנכ"ל משותף באופנהיימר: "הניהול של הראל משלב חוכמה, בקיאות מקצועית וחוש הומור, שהן תכונות חשובות להצלחה ולהנעת עובדים. הראל יודע להקשיב, חושב תמיד כמה צעדים קדימה ובראש פתוח".

עוד משהו: מתעניין במזג האוויר, עוקב אחר הנושא בפורומים מיוחדים ונותן תחזיות לעובדי המשרד.

רפי חן

גיל: 31

תפקיד: מנהל השיווק של פרפקט

השכלה: תואר שני במשפטים.

למה הוא ברשימה? חן פיתח את מחלקת המכירות והשיווק של פרפקט, וכיום עובדים תחתיו 30 אנשים. למרות המשאבים הקטנים של פרפקט ביחס לגופים הגדולים בשוק, היא נמצאת במקום הראשון בהיקף הגיוסים לקופות גמל ב-2007, עם גיוס של 2 מיליארד שקל, ללא כל פעילות פרסומית, וחלק משמעותי מהצלחת החברה בנושא הגיוסים נזקף לזכותו של חן.

איפה אהיה עוד חמש שנים? "מנכ"ל מזה שלוש שנים בפרפקט שוקי הון, שתנהל כבר 20 מיליארד שקל"

דבר הבוס - מנכ"ל פרפקט, יאיר לוינשטיין: "רפי מלווה אותנו החל מהקמתה של פרפקט, ומשמש חלק בלתי נפרד מכל ההחלטות האסטרטגיות החשובות של הארגון. הוא מתאפיין ביכולת הובלה של אנשים המתבססת על מקצועיות ויסודיות, והכל תוך שמירה על יחסי אנוש יוצאי דופן".

עוד משהו: הכיר את אשתו אביטל בעבודתו הקודמת באקסלנס.

אורי רובין

גיל: 34

תפקיד: מנכ"ל אקסלנס חיתום

השכלה: עו"ד ובעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א.

למה הוא ברשימה? בתקופה האחרונה עלתה מדרגה פעילות החיתום של אקסלנס, שהייתה שולית עד כה. רובין הוביל את הצמיחה של חברת החיתום של אקסלנס בשנים האחרונות, וניהל עשרות הנפקות וגיוסי הון בהיקף של עשרות מיליארדי שקלים.

איפה אהיה עוד חמש שנים? "מאושר".

דבר הבוס - יו"ר אקסלנס, רוני בירם: "אורי מסמל את חילופי הדורות של ענף החיתום בישראל. הוא בעל יכולות אנליטיות גבוהות. החברה בניהולו של אורי החלה להתבלט בענף החיתום כגוף משמעותי, בזכות שלוש תכונות עיקריות שלו: שאפתנות, חריצות וראייה עסקית חדה וממוקדת".

עוד משהו: רובין משמש כנאמן בקרן פילנתרופית התורמת לארגוני צדקה בארץ ובחו"ל.

אודי וייסמן

גיל: 32

תפקיד: סמנכ"ל השקעות באקסלנס

השכלה: תואר ראשון במנהל עסקים, עם התמחות במימון.

למה הוא ברשימה? שלוש שנים לאחר שוייסמן הגיע לאקסלנס מגמולות, הוא הפך להיות אחראי על תחום האג"ח ועל קופה"ג של אקסלנס, הכוללים נכסים בהיקף של כ-40 מיליארד שקל. וייסמן מנהל תחתיו צוות של 40 מנהלי השקעות ואנליסטים.

היכן אהיה בעוד חמש שנים: "אבא מאושר ל-2 ילדים נוספים, שיצטרפו לבתי הבכורה, עלמה".

דבר הבוס - יו"ר אקסלנס, רוני בירם: "וייסמן היה שותף למהלך בניית מערך מחלקת השקעות במבנה מטריציוני, שהוא ייחודי בשוק ההון הישראלי, הנותן מענה להתמחויות השקעה. תיק ההשקעות בניהולו של וייסמן מתפרס על מגוון מוצרי השקעה: קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות נאמנות ותיקי לקוחות מוסדיים ופרטיים".

עוד משהו: וייסמן אוהב לשחק טניס וכדורסל.

אייל קליין

גיל: 31

תפקיד: אסטרטג ראשי לשווקים בינלאומיים באי.בי.אי

השכלה: תואר ראשון בהצטיינות במנהל עסקים וכלכלה, ותואר שני בהצטיינות בכלכלה, שניהם מהאוניברסיטה העברית.

למה הוא ברשימה? למרות גילו הצעיר, קליין הספיק לכהן כמנהל מחלקת עסקאות מט"ח וחוב חיצוני במשרד האוצר, וכראש אגף התקציבים במשרד להגנת הסביבה. כיום הוא אחראי תחום מחקר השווקים הבינלאומיים באי.בי.אי, וכן מעורב בבניית מוצרים פיננסיים מורכבים ללקוחות החברה.

איפה אהיה עוד חמש שנים? "מתפתח באי.בי.אי, בתפקידים ניהוליים בהתאם לתחומי ההתמחות שלי".

דבר הבוס - מנכ"ל משותף באי.בי.אי שירותי בורסה, זאב מילבאואר: "קליין אחראי על אחד מכיווני ההתפתחות המרכזיים בשוק ההון המקומי ככלל ובאי.בי.אי בפרט: החשיפה לשווקים ולמוצרים גלובליים".

עוד משהו: לאחר ששימש בשירותו הצבאי כמדריך בבי"ס למודיעין, החליט קליין לחזור ולהתנדב לשירות בצבא קבע, ביחידה קרבית במוצב חודר בדרום לבנון.

חגי בדש

גיל: 33

תפקיד: סמנכ"ל מכירות בפסגות-אופק

השכלה: B.A בכלכלה ומנהל עסקים מהמרכז הבינתחומי.

למה הוא ברשימה? כסמנכ"ל המכירות של פסגות, עובד בדש בעיקר מול יועצי הבנקים. ניסיונו של בדש בשוק ההון מסייע לו בניהול הקשר עם כארבעת אלפים יועצי השקעות. בשנה שעברה, שהייתה שנה קשה למדי בשוק קרנות הנאמנות, רשמה פסגות הישג יוצא דופן כשגייסה 5 מיליארד שקל. לא מעט מההצלחה הזו נזקף לזכותו של בדש ולעבודתו מול יועצי הבנקים.

איפה אהיה עוד חמש שנים? "כמו שאמר ג'ון לנון, החיים זה מה שקורה לך כשאתה עסוק בתכנון תוכניות עתידיות".

דבר הבוס - מנכ"ל פסגות, רועי ורמוס: "חגי הוא ווינר בנשמה. לא מתפשר על פחות מניצחון, מאורגן ושיטתי ולא משאיר שום פרט למזל. חגי עבר כברת דרך משמעותית ביותר בהתפתחותו כמנהל, והמערך בניהולו מתפקד כיחידת עילית, שפועלת במקצועיות רבה עם הנאה גדולה".

עוד משהו: בצעירותו היה בדש כדורסלן ושיחק בנבחרת הקדטים. עודד קטש החליף אותו בנבחרת, ומאז הם חברים מאוד טובים.

טל קדם

גיל: 34

תפקיד: סמנכ"ל לקוחות בפסגות אופק

השכלה: תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מהמכללה למנהל, תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן.

למה הוא ברשימה? פעילות השיווק ללקוחות הסופיים שמוביל קדם כוללת בעיקר (אך לא רק) את תחום ניהול התיקים. בעודש שברוב בתי ההשקעות הייתה פעילות זו סטטית למדי בשנה החולפת, הרי שפסגות גייסה אשתקד 6.6 מיליארד שקל לסך של יותר מ-16 מיליארד שקל, והביאה לגידול ב-50% בכמות הלקוחות. חלק משמעותי בהצלחה זו נזקף לזכותו של קדם.

איפה אהיה עוד חמש שנים? "ממשיך ליצור, ללמוד, לכבוש אתגרים נוספים ולגדול לתוך תפקיד עם יותר תחומי אחריות. השאיפה היא להמשיך ליהנות, לחייך ולהצליח, תוך כדי עבודה בשיתוף פעולה".

דבר הבוס - מנכ"ל פסגות, רועי ורמוס: "לטל אנרגיות בלתי נדלות, ומנוע שאף פעם לא נגמר לו הדלק. יש לטל היכולת להדביק את האנשים שעובדים איתו באנרגיות שלו, ולסחוף אותם להישגים אדירים. תמיד הוא יבוא בסוף התהליך, יראה לך בחיוך את התוצאות וישאל אותך מה היעד הבא".

עוד משהו: קדם הוא בן הזוג של נטלי עטיה.

דני ירדני

גיל: 32

תפקיד: מנהל השקעות בכיר באלטשולר-שחם

השכלה: תואר ראשון ושני במנהל עסקים.

למה הוא ברשימה? ירדני הגיע לאלטשולר שחם לפני שש שנים, לקראת סוף התואר הראשון, והתחיל בתור סוחר בניהול תיקים ובקרנות נאמנות. היום הוא יו"ר דירקטוריון קרנות הנאמנות של אלטשולר שחם, ואחראי על ההשקעות בקרנות הנאמנות ובקופות הגמל של החברה, שהיקפן כ-8 מיליארד שקל. ירדני מנהל צוות של שישה אנשים.

איפה אהיה בעוד חמש שנים? "מנהל השקעות ראשי בחברה. אנהל כסף ברמה האסטרטגית, עם דגש על הבנה מעמיקה יותר בכל הנעשה בשווקים הגלובליים".

דבר הבוס - מנכ"ל אלטשולר שחם, גילעד אלטשולר: "את דני קיבלנו היישר מהאוניברסיטה ללא רקע בשוק ההון, והיום הוא חולש על חלק גדול מהפעילות של חדר המסחר שלנו. חוץ מהיותו חרוץ ומהיר תפיסה, דני גם נדבק ברוח 'האלטשולר שחמית', ולכן הוא משתלב היטב בצוות הניהולי שלנו".

עוד משהו: ירדני הוא קיבוצניק לשעבר, מקיבוץ כנרת. עד לפני שש שנים היה חוזר בחופשות לקיבוץ לקטוף מנגו ואבוקדו.

נעה שהם

גיל: 32

תפקיד: ראש דסק נכסים אלטרנטיביים בישיר קופ"ג

השכלה: תואר ראשון בכלכלה וניהול במכללה האקדמית ת"א יפו, MBA במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א.

למה היא ברשימה? שהם החלה את דרכה בשוק ההון בתמיר פישמן, במחלקת ניהול אופציות לעובדים, ולאחר מכן עבדה במשך כארבע שנים כמנהלת השקעות בחברת גמולות של בנק הפועלים. בתפקידה הנוכחי היא אחראית על השקעות בקרנות גידור, קרנות נדל"ן וקרנות השקעה פרטיות בקופה"ג של ישיר, המנהלות נכסים בהיקף של 7.5 מיליארד שקל.

איפה אהיה עוד חמש שנים? "שותפה בכירה בפיתוח תחום הנכסים האלטרנטיביים בשוק ההון הישראלי".

דבר הבוס - מנכ"ל ישיר בית השקעות, גיורא סרצ'נסקי: "נועה היא אמביציוזית, יוזמת, סקרנית, שנונה ואחת שיודעת לשאול שאלות. היא מביאה עמה משב רוח של חדשנות, מעלה את הרמה המקצועית בסביבת עבודתה ומובילה לכיווני התפתחות חדשים. מעבר ליכולות המקצועיות והאנושיות, נעה נמצאת במקום הנכון בזמן הנכון".

עוד משהו: נועה חיה שנתיים בארה"ב, והדריכה שם טיולים ברחבי המדינה של מטיילים ישראלים.

נמרוד פינקו

גיל: 30

תפקיד: מנהל מערך סוכנים בהראל פיננסים

השכלה: תואר ראשון בכלכלה מהמכללה למנהל.

למה הוא ברשימה? בהראל פיננסים רואים בעבודה מול סוכני הביטוח מנוע צמיחה של החברה. פינקו הופקד על תפעול תחום זה, ובמהלך החודשים האחרונים הוא בנה את אופן העבודה מול הסוכנים וגיבש את התוכנית האסטרטגית לצורך כך.

איפה אהיה בעוד חמש שנים? "מנהל בכיר בהראל פיננסים, ושותף לנבחרת המנהלים של החברה".

דבר הבוס - מנכ"ל הראל פיננסים, שמעון אלקבץ: "נמרוד מתאפיין בתכונות הנדרשות מכל מנהל צעיר בשוק ההון המקומי: מקצוען, שקול, יוזם, חושב מספר צעדים קדימה ואנושי".

עוד משהו: חלום הילדות של פינקו היה להיות רופא, ותחום הפיננסים היה רק תחביב. בתום השירות הצבאי הוא החל בלימודי רפואה, אך לאחר מספר סמסטרים החליט לשנות כיוון ולהפוך את התחביב הפיננסי למקצוע, ועבר ללימודי כלכלה.

ליאור כגן

גיל: 34

תפקיד: מנכ"ל מבט תעודות סל

השכלה: תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים.

למה הוא ברשימה? כגן, שהחל את דרכו בשוק ההון כעיתונאי בתחום, הגיע למבט לפני ארבע שנים כסוחר בתעודת הסל על מדד הנאסד"ק. הוא למד את תחום המסחר בנגזרים, ושנה לאחר מכן כבר מונה לניהול פעילות תעודות הסל. השוק עדיין לא הכיר את הפעילות, ולמרות מגבלות הפרסום הקשות הוא הוביל את החברה בהצלחה ופעל להחדרת המוצר לשוק. כיום, מבט היא השחקן השלישי בגודלו בשוק, ומנהלת כ-5 מיליארד שקל.

איפה אהיה עוד חמש שנים? "ממשיך להוביל את התחום החם ביותר בשוק ההון".

דבר הבוס- שוקי אברמוביץ, מנכ"ל כלל פיננסים: "ליאור בחור מוכשר מאוד ואחראי. הוא בעל יכולת מעולה בהבנת המסחר, ביצירת מוצרים חדשים ובהובלת התפתחות עסקית מרשימה. בנוסף, ליאור ניחן גם ביכולות שיווקיות, כושר ניהול ותקשורת בין אישית טובה, המאפשרת לו עבודה מוצלחת עם אנשים".

עוד משהו: עד לפני חמש שנים שיחק כגן כחלוץ בליגה הלאומית בכדורגל, בקבוצת הפועל רעננה.

אליאב בר-דוד

גיל: 35

תפקיד: מנכ"ל פועלים

אי.בי.אי

השכלה: תואר ראשון בכלכלה וניהול, ו-MA במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א.

למה הוא ברשימה? בגיל 35 מוביל בר-דוד את חברת החיתום הגדולה בשוק הישראלי. הוא החל את דרכו בפועלים אי.בי.אי כמנהל שיווק בחברה, ולפני כשנה וחצי מונה למנכ"ל שלה. בפני בר-דוד עומדים כיום אתגרים לא פשוטים, כשענף החיתום נמצא בתקופה קשה למדי בשל ההאטה בשוק. נוסף על כך, בחודשים האחרונים פחתה משמעותית הדומיננטיות של יו"ר החברה, רונן צלניר.

איפה אהיה בעוד חמש שנים?

"ממשיך בעבודתי בחברת פועלים אי.בי.אי, בתחום בו אני עוסק כיום".

דבר הבוס - יו"ר פועלים אי.בי.אי, רונן צלניר: "אליאב עובד בצמוד אלי מזה מספר שנים. אני מקווה שעם הידע שצבר הוא ימשיך לשמר את המעמד המוביל של החברה בשוק החיתום. אני מאחל לו הצלחה רבה, ומבטיח להעניק לו את כל הגיבוי הנדרש ממני".

עוד משהו: חבר בנבחרת ישראל באתלטיקה קלה.