דב אלפון מונה לעורך עיתון "הארץ"; יחליף בתפקיד את דיוויד לנדאו

אלפון, ששימש בעבר כעורך מוסף "הארץ", משמש בשנים האחרונות כעורך הוצאת הספרים זמורה ביתן * לנדאו יישאר בעיתון כחבר הנהלת המערכת

דב אלפון מונה לעורך עיתון "הארץ". אלפון מחליף בתפקיד את העורך הנוכחי, דיוויד לנדאו, אשר משמש בתפקידו זה במשך 4 שנים ויישאר בעיתון כחבר הנהלת המערכת.

אלפון משמש בשנים האחרונות כעורך הוצאת הספרים זמורה-ביתן. כמו כן שימש בעבר כעורך מוסף "הארץ" בתקופה שנחשבה לתקופת השגשוג של המוסף, ולאחר מכן הקים וערך את מגזין "דה מרקר".

כבר לפני מספר חודשים נודע ל"גלובס" כי בתחילת 2008 צפוי שינוי בתפקיד העריכה של העיתון, אולם בקבוצת "הארץ" הכחישו כוונות אלה מכל וכל.

הערב (ג') אמר גיא רולניק, סגן מו"ל קבוצת "הארץ", כי "הבחירה באלפון היתה טבעית והיא איתות למחוייבות שלנו להצעיד את העיתון לצמיחה והרחבה משמעותית של קהל הקוראים, בהמשך לגידול הניכר שהיה בשנים האחרונות". אלפון צפוי להיכנס לתפקידו ב-15 באפריל.

מו"ל "הארץ", עמוס שוקן, אמר היום כי לנדאו נכנס לתפקיד העורך הראשי בתקופה לא קלה לעיתון ולמערכת, וכי בכהונתו השכיל לנדאו לבטא את המחוייבות של "הארץ" לערכים של ציונות פרגמטית, והוא מסיים אותה עם הישגים עיתונאיים גדולים.

שוקן הוסיף כי הוא שמח שאלפון, שמילא בהצלחה תפקידים חשובים ב"הארץ" במשך 15 שנה, חוזר עכשיו לעיתון כעורך ראשי.

אלפון, בן 46, החל את דרכו העיתונאית בשבועון "כותרת ראשית" ב-1984. הוא הצטרף ל"הארץ" 5 שנים לאחר מכן ומילא בו שורה של תפקידים.

בין השאר הקים אלפון את מדור התרבות "גלריה", ערך את מוסף "הארץ" בשנים 1992-1997, היה כתב העיתון בפאריס ויצר את דמותו של "קפטן אינטרנט".

בינואר 2001 הצטרף אלפון ל"דה מרקר", ייסד את המגזין החודשי והיה עורכו הראשון. בינואר 2004 עזב אלפון את "הארץ" ומונה לתפקיד העורך הראשי של ההוצאה לאור כנרת זמורה-ביתן דביר.