הפרסטיז' של הרנטגן

בשנות השבעים שלף שלמה שפירא, מייסד חברת VIDISCO, את הרנטגן מחדרי בית-החולים והמציא את מצלמת הוידיאו-רנטגן הראשונה בעולם. מאז הוא הספיק לשכלל את המוצר, להיכנס לתחום האבטחה וגם להציל כמה חיות השוכנות בגן-חיות אמריקני

לפני מספר חודשים התקיימה בפריז תערוכת מיליפול, התערוכה הגדולה ביותר בעולם לצבא ולמשטרה. כל מי שהביטחון זורם בעורקיו לא העז לפספס אותה, גם לא שר הפנים הישראלי - אבי דיכטר.

ישראל ידועה כנותנת הטון בכל הנוגע לביטחון, ובביתן הישראלי התייצבו בגאון חברות ישראליות רבות, דוגמת אלאופ, ורינט, ויג'ילנט, ב.א.ט, סלבריט ונייס. אבל הכוכבת הישראלית של מיליפול היתה דווקא חברת VIDISCO, שהתמקמה מחוץ לביתן הישראלי, והיוותה מקור עלייה לרגל למבקרים מכל רחבי העולם.

בעשרים השנים האחרונות נחשבת VIDISCO לספקית מובילה בתחום הרנטגן העולמי, ומערכותיה ידועות בשיקוף הדיגיטלי המתקדם שלהן ובניידותן. הכל החל בשנות השבעים של המאה הקודמת, כאשר שלמה שפירא, הבעלים והמייסד של החברה, מהנדס אלקטרוניקה ומחשבים בהכשרתו, פיתח מצלמת וידיאו שמצלמת תמונת רנטגן נעה. הגילוי הביא אותו להקים את VIDISCO ולפתח את תחום הרנטגן הנייד.

"תערוכות ביטחון הפכו היום לתעשייה חשובה לברנז'ה של חברות כמונו", מספר ארי דיאמונד, מנכ"ל VIDISCO.

" מה החשיבות שלהן?

"אם לא הייתי מציג בתערוכות הפרסטיז' שלי היה נפגע. בעולם האבטחה, קיימת חשיבות רבה להיות החברה בתודעה, לשמירה על נראות מתמדת ולהפצה רציפה של העשייה והחידושים. כמו-כן, חשוב שידעו עם מי אתה עובד".

VIDISCO בחרה בתערוכת מיליפול כמרכז ההצגה המרכזי שלה בעשר השנים האחרונות. והיא מגדילה לעשות, ומזמינה לתערוכה את מאה הסוכנים שלה ברחבי העולם - ליום עיון וליום כיף. בין לבין מנצלים הסוכנים את התערוכה כדי להתעדכן בשכלולים החדשים של מכשירי הרנטגן הניידים, לשכלל את יכולתם למצוא פתרונות יצירתיים ללקוחות ולהחליף דרכי שווק בין-תרבותיים. "בימי עיון וסיעור מוחות שכאלה מקבלים הסוכנים רעיונות רבים", אומר דיאמונד, "ובתערוכות האלה לא רק מסתכלים עלינו, גם אנחנו מסתכלים על אחרים".

" איך אתם נמנעים מריגול תעשייתי?

"ל-VIDISCO יש מספר USP (Unique Selling Point) שקשה לשחזר. כיום יש לנו את הציוד הקטן ביותר בעולם, הקל ביותר, עם דיוק של 100%, והדבר הכי מיוחד - הוא נייד".

" מהן נקודות החוזק שלכם?

המערכות שלנו יעילות בתחומים רבים - מצורכי ביטחון ועד התעשייה האווירית והפטרוכימית. כמו-כן, ניידות המערכות שלנו מאפשרת את הבאתן לאתרים כדי לבדוק איכויות של חומרים ותקינות של מערכות אחרות - מבלי לפתוח אותן. כיום, אנחנו היחידים בעולם שיכולים לתת תמונה באיכות הגבוהה ביותר של רנטגן. ובזכות המעבר לתצלום דיגיטלי, אנחנו גם לא משתמשים בפילם. למעשה, VIDISCO היא חלק מהמהפכה הדיגילית, שכן היא מספקת תרגום דיגיטלי לקרני הלייזר".

" גם בתחום הרפואה?

"אמנם השאלנו את הטכנולוגיה מהענף הרפואי, אך אנחנו לא רוצים להיכנס אליו בשל תהליכי ה-FDA. למרות זאת, המערכת מצליחה מאוד בתחום הווטרינריה, בעיקר לצורך שיקוף סוסים. גם גני חיות בארצות-הברית קנו מאיתנו מערכות בשל הקושי לשנע אריות, דובים ופילים".

ב-VIDISCO מודים כי לישראלים בתחום החיים קלים יותר. "בעולם מכירים את המוצרים הישראלים והמדינה הקטנה שלנו נחשבת למעצמה ביטחונית גדולה וחשובה", מספר דיאמונד, "המיגון ההכרחי הנחוץ בישראל גורם למדינות רבות לסמוך עלינו באופן טבעי ולאפשר לנו לספק להן פתרונות מקוריים לבעיות שונות ומשונות.

"גם אלה שלא אוהבים אותנו", מוסיף דיאמונד, "יודעים שישראל היא מעצמה בכל תחום הביטחון, וכשאני אומר שאנחנו חברה מישראל זה משפיע על האדם שעומד מולי באופן מיידי. במקרה זה, ישראל היא קלף מנצח".

ת"ז

VIDISCO

עיסוק: מכונות רנטגן ניידות

שנת הקמה: 1989

בעלים: שלמה שפירא

מספר עובדים: 35

השקעה ראשונית: חצי מיליון דולר

מחזור שנתי: כ-10 מליון דולר