אחוזת הענק בקיסריה: הרוכש הוא איל התעופה הרוסי-יהודי ואלרי קוגן

קוגן רכש בסדרת עסקאות המוערכות ב-13-17 מיליון דולר, 5 מגרשים סמוכים בשכונה 5 בקיסריה

העבודות באחוזת הפאר הגדולה והמפוארת ביותר המתוכננת בקיסריה ממתינות לאישורי המועצה האזורית חוף הכרמל, בטרם ניתן יהיה להתחיל בעבודות הבינוי בשטח הענק של 11 דונם, אשר נרכשו במספר עסקאות שונות, כדי ליצור את הרצף המרשים ביותר בישוב היוקרתי שלחוף הים התיכון.

הרוכש הוא המולטי-מיליונר הרוסי-יהודי ואלרי קוגן, אשר רשם בשנה האחרונה את אחת הקפיצות הגדולות ביותר ברשימת 500 עשירי רוסיה של המגזין הרוסי "פיננס", כאשר זינק מהמקום ה-499 בשנת 2006 (עם הון אישי של 90 מיליון דולר) למקום 157 ב-2007 עם הון אישי מוערך של 600 מיליון דולר.

קוגן, יליד 1951, רכש בסדרת עסקאות המוערכות ב-13-17 מיליון דולר, 5 מגרשים סמוכים בשכונה 5 בקיסריה, במפגש הרחובות כלנית והדר בישוב. בכך יצר קוגן את האפשרות להקים את האחוזה בעלת השטח הגדול ביותר (עם אחוזי בנייה עיקריים של 35% מהשטח), ובשטח בנוי עיקרי של 4,000 מ"ר ועוד שטחי שירות ומרתפים. בכך חלף השטח של קוגן על פני מיליונר רוסי אחר שמיקם את ביתו בארץ בקיסריה - ארקדי גאידמק אשר רכש 4 מגרשים סמוכים בשכונה 6 בישוב מאז 2001, האחרון שבהם עבור בתו, כמה מאות מטרים צפונית לקוגן. בעקבות הרכישות, נותר לגאידמק רק שכן אחד מצפון לאחוזה, שעדיין מסרב (למרות לא מעט הפצרות) למכור לו את הבית.

קוגן ביקש מהמועצה האזורית היתר להריסה שכבר התקבל ומומש, כאשר קוגן הרס את הוילות הקיימות, וכעת ממתין איש העסקים להיתרי הבנייה, בכדי שהעבודות יוכלו לצאת לדרך.

מעורבים בעסקה מעריכים את היקף ההשקעה המתוכננת בארמון שיוקם ב-35 מיליון דולר. שכנו הקרוב ביותר של קוגן יהיה השר לשעבר משה שחל. בין האחזקות המרכזיות של קוגן שותפות בחברת התעופה East Line, המפעילה את "דומודדובו" אחד מארבעת שדות התעופה של מוסקבה.