סימנס מפטרת 6,800 עובדים בחטיבת הטלקום, שאותה לא הצליחה למכור

חברת שירותי ההנדסה הגדולה באירופה, סימנס, הודיעה אתמול (ב') כי תפטר 6,800 עובדים בחטיבת הטלקום התאגידית, לאחר שנכשלה במאמציה למצוא קונה לחטיבה, שאותה היא מנסה למכור זה שנתיים.

סימנס, שפועלת ממינכן, תפטר ישירות 3,800 עובדים, ותצמצם את מצבת כוח האדם שלה ב-3,000 עובדים נוספים באמצעות מכירת מפעלים, או כינון שותפויות. 3,200 עובדים יפוטרו בגרמניה, נאמר בהודעה שפרסמה החברה. סימנס תפסיק את פעילותה באתרי ייצור במדינות שונות, החל בגרמניה וכלה בברזיל.

"מדובר במהלך חיוני בהחלט, שיקדם את מאמציה הנמשכים של סימנס למצוא שותף מתאים לחטיבה, על רקע השינויים הדרמטיים בשוק הטלקום ללקוחות עסקיים", נאמר בהודעת החברה.

סימנס הציעה את החטיבה למכירה ב-2006, כאשר הקימה שותפות רשת עם החברה הפינית נוקיה. סימנס ניהלה מגעים עם כמה חברות, כולל אלקטל-לוסנט, נורטל נטוורקס וחברת הביי-אאוט סרברוס פרטנרס, לגבי מכירת החטיבה, כך אמרו אתמול (ב') שני מקורות יודעי דבר.

חטיבת הטלקום של החברה גם ניצבה במרכזה של שערוריית השחיתות והשוחד שמטלטלת את סימנס מאז 2006, בעקבות הטענות שעובדי החברה שיחדו לקוחות כדי לזכות בהזמנות. סימנס דיווחה כי חשפה ראיות לביצוע תשלומים "מפוקפקים" בהיקף כולל של 1.3 מיליארד אירו בתקופה שבין 2000 ו-2003.

בראיון לרשת הטלוויזיה של בלומברג בשבוע שעבר, אמר מנכ"ל סימנס, פטר לושר, שהחברה "מנהלת מו"מ מבטיח עם כמה שותפים להובלת החטיבה לקראת עתיד עתיר הצלחה". הוא הוסיף שהפתרון לחטיבה יימצא "בעתיד הקרוב".