יו"ר הרשות הפלשתינית אבו-מאזן: "פעולת צה"ל בעזה גרועה יותר מהשואה"

מנהיג חמאס חאלד משעל הגדיר את הנעשה בצפון רצועת עזה "שואה אמיתית"

פת"ח וחמאס מאחדים כוחות נגד ישראל, ומכנים את פעולת צה"ל ברצועת עזה "שואה". יושב-ראש הרשות, אבו-מאזן, אף אמר כי המערכה הצבאית "גרועה יותר מהשואה", ואילו מנהיג חמאס חאלד משעל הגדיר את הנעשה בצפון רצועת עזה "שואה אמיתית".

יושב-ראש הרשות הפלשתינית, אבו-מאזן, אמר הערב כי פעולת צה"ל ברצועת עזה "גרועה יותר מהשואה".

הוא הוסיף ואמר: "לצערי, ישראל משתמשת בימים אלה במונח שנזהרים להשתמש בו במשך 60 שנה", וקרא לקהילה הבין-לאומית להגן על העם הפלסטיני. גם ראש צוות המשא-ומתן הפלשתיני, אבו-עלא, אמר הערב, בתום פגישה עם אבו-מאזן, כי "ישראל טובחת בעזה באזרחים, נשים וילדים. זהו הרג קולקטיבי, השמדת עם".

דברים דומים אמר הערב גם מנהיג חמאס חאלד משעל, שהגדיר את המערכה ברצועה: "שואה אמיתית". לדבריו, ישראל "מגזימה עם השואה כדי לסחוט את העולם, ומשתמשת בה כדי למנוע מעמים אחרים את הטרגדיות שלהם". משעל גם תקף את יושב-ראש הרשות אבו-מאזן, ואמר כי נתן תירוץ לישראל לתקוף בעזה, כשהאשים את חמאס בשיתוף פעולה עם ארגון אל-קעידה.

אתמול התייחס לדברים גם אחד מדוברי חמאס, סמי אבו-זוהרי. "אנו ניצבים בפני נאצים חדשים, המבקשים לקבור את העם הפלסטיני".

וילנאי: הפלשתינים מביאים על עצמם שואה קטנה

דרך ההתנסחות של מנהיגי הפלשתינית, וההשוואה לשואה, נאמרים בעקבות דבריו של סגן שר הביטחון, מתן וילנאי, בראיון שהעניק בסוף השבוע לגלי צה"ל. "ככל שירי הרקטות גובר ומאריך טווחים, הם מביאים על עצמם שואה יותר גדולה", אמר וילנאי, "יש שם חבורה של חסרי אחריות והם נקראים מנהיגי חמאס. הם מזמינים את זה - והם יחטפו את זה".

במהלך היום גינו חברי הכנסת הערבים את פעולת צה"ל ברצועה, וכינו אותה, בין השאר: "רצח עם של הפלשתינים" ו-"פשעי מלחמה". על קריאת הגינוי חתמו חברי הכנסת אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל), מוחמד בראקה, ג'מאל זחלקה (בל"ד) וטאלב א-סנה (רע"ם-תע"ל), שאף קרא למועצת הביטחון של האו"ם להפסיק את פעולת צה"ל ברצועה. במקביל, אורגנה הערב הפגנות מחאה בישובים ערבים.