שרגא ברוש קורא לתת למפעלים בעוטף עזה עדיפות במכרזי הממשלה

"הנזקים הישירים והעקיפים הגיעו כבר ליותר מ-60 מיליון שקל, ו-300 עובדים כבר עזבו" * המפעלים יקבלו "פור" של 15% על ההצעה הזולה ביותר

"מצבם של המפעלים בשדרות ובעוטף עזה הולך ומידרדר - הנזקים הישירים והעקיפים הגיעו כבר ליותר מ-60 מיליון שקל, ו-300 עובדים כבר עזבו" כך אמר אתמול (שבת) שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, שקרא לממשלה להיענות בישיבה שתקיים היום (א') ליוזמתו של שר הביטחון, אהוד ברק, לתת עדיפות למפעלים באיזור במכרזי הממשלה.

הכוונה היא שהמפעלים באיזורים אלו יזכו במכרזים ממשלתיים גם אם יגישו הצעה היקרה בעד 15% מההצעה הזולה ביותר. זאת בתנאי שיעמדו בשאר תנאי המכרז. להערכתו של ברוש, היענות הממשלה ביוזמה זו עשוייה להביא לרכישות ממשלתיות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בשנה מהמפעלים באזורים אלו.

ברוש קורא לממשלה להעניק הטבות מס גם לעובדי המפעלים המתגוררים מחוץ לשדרות ועוטף עזה. מדובר במתן זיכוי מס לשיעור של 13% לכ-1,000 עובדים המהווים כ-20% מעובדי המפעלים באיזור. לדברי ברוש, כדי לשמור על חוסן הלאומי, יש לדאוג מעבר לחוסננו הביטחוני, גם לחוסננו הכלכלי והחברתי.

"לכן אנו מחוייבים דווקא בימים קשים אלה, העוברים על ישובי שדרות ועוטף עזה, לדאוג כי המפעלים ימשיכו לעבוד בתפוקה מלאה וימשיכו לפרנס אלפי עובדים המתגוררים בשדרות ובישובי עוטף עזה" אמר ברוש.

כן מבקש ברוש מהממשלה להאריך לשנת 2008 את מתן ההנחות בארנונה (שיעור של 50%) כפי שניתן בשנים 2005-2007. ברוש דורש כי הממשלה אף תחזיר לעשרות המפעלים באיזור את תוצאותיהם בגין המיגון. לדבריו, על הממשלה לתת תוספת תקציבית מיוחדת בכלי הסיוע הממשלתיים למפעלים בשדרות ובעוטף עזה. מדובר, בין השאר, בהטבות הקשורות לחוק עידוד השקעות הון ותקציבי המדען הראשי. כן מבקש נשיא התאחדות התעשיינים כי הממשלה תעמיד תקציב של כ-5 מיליוני שקלים להכשרת עובדים בשדרות ובעוטף עזה.