ארה"ב מצדיקה פעולת צה"ל בעזה: "צריך להבחין בין התקפות טרור באמצעות טילים שמכוונים לפגוע במטרות אזרחיות לבין פעולות הגנה עצמית"

הבית הלבן קרא להפסיק את פעולות האלימות * מועצת הביטחון כונסה לדיון חירום * סגן שגריר ישראל באו"ם: "ישראל מגלה איפוק"

ארה"ב הצדיקה אתמול (שבת) את פעולת צה"ל בעזה כהגנה עצמית מפני התקפות טרור וקראה לסיים את האלימות במזה"ת.

בהודעה שפרסם דובר בבית הלבן, גורדון ג'ונדרו, מחוות הנשיא ג'ורג' בוש בקרופורד, טקסאס, נאמר: "אנו קוראים לשים קץ לאלימות ולכל פעולות הטרור שמכוונות נגד אזרחים חפים מפשע. צריכה להיות אבחנה ברורה בין התקפות טרור באמצעות טילים, שמכוונים לפגוע במטרות אזרחיות, לבין פעולה שננקטת להגנה עצמית".

"יש תהליך פוליטי, יש משא ומתן של ממש, יש נתיב לשלום ולהקמת מדינה פלשתינית, והתקפות הטילים הטרוריסטיות הן מאמץ מכוון לדרדר את תהליך השלום ולהורידו מהפסים", נאמר בהודעת הדובר.

מועצת הביטחון של האו"ם כונסה אתמול למושב חירום בעקבות דרישת הרשות הפלשתינית. מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, גינה את פעולות ישראל וחמאס, אך ביקורתו על ישראל היתה חמורה יותר. בנאום בדיון האשים המזכ"ל את ישראל שהיא משתמשת בכוח "מופרז", אך גינה גם את התקפות הטילים על ישראל. "אני מכיר בזכותה של ישראל להגנה עצמית, אך, בה בעת, אני מגנה את השימוש הבלתי פרופורציונלי והמופרז בכוח שגרם למותם ולפציעתם של אזרחים רבים כל כך, ובכללם ילדים. אני קורא לישראל לסיים את ההתקפות האלה". אמר באן.

בדו"ח שהגיש למועצת הביטחון ביום ה' שעבר, קרא המזכ"ל לישראל "לנקוט איפוק מרבי ולכבד את החוק ההומניטרי הבינלאומי כדי לא לסכן אזרחים".

השגריר דני כרמון, סגן ראש משלחת ישראל לאו"ם, אמר בדיון: "בעוד שישראל מגלה איפוק, חמאס מראה, שאין לו שום כוונה לשים קץ להתקפותיו הזדוניות. ישראל אינה עומדת להתנצל על שהיא מגנה על אזרחיה. זו זכותנו ומחויבותינו לאזרחים שלנו. שום מדינה אחראית לא היתה יכולה לשבת בחיבוק ידיים כאשר אזרחיה והטריטוריה שלה נמצאים תחת התקפה מתמדת. המצב בלתי קביל. איננו מוכנים לקבלו. אנו נוסיף לקיים את המאבק שלנו בטרור". כרמון הוסיף כי, סוריה ואיראן יושבות מאחורי הקלעים כביכול, אך מנצחות על פעולות החמאס בעזה.