אולמרט: "אם לא נמשיך במו"מ מדיני, נהפוך לעזה; דוחה על הסף הטפות מוסר לישראל"

"אמנע מלפרט מה עוד אנו שוקלים לעשות, כדי לא להכין את הרוצחים הפלשתינים לצפוי להם"

"אין דרך למנוע תהליך של 'עזתיזציה' ביהודה ושומרון מבלי להציע אופק מדיני". כך אמר היום (ב') ראש הממשלה, אהוד אולמרט בהופעתו בפני חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. "צריך לעשות זאת עם מנהיגות שרוצה הסכם עמנו, מסתייגת מהטרור ומעוניינת בשלום. המנהיגות הפלשתינית היום עונה להגדרות אלה הרבה יותר ממנהיגות פלשתינית שבעבר עוד התחבקנו אתם", הוסיף.

ראש הממשלה לא פירט מהן התוכניות המבצעיות של צה"ל, אולם הוא אמר כי ישראל נמצאת בתהליך לחימה שאינו חד-פעמי. "מה שהיה בימים האחרונים איננו חד-פעמי, לא בכניסה ולא ביציאה. אני אמנע מלפרט מה עוד אנו שוקלים לעשות כדי לא להכין את הרוצחים הפלשתינים לצפוי להם. אני חוזר ואומר, הכל אפשרי, - תקיפות מן הקרקע, מן האוויר, מבצעים מיוחדים - הכל נמצא על שולחן הדיונים. מה נעשה איך כמה ולמה הם עוד ירגישו", אמר.

ראש הממשלה התייחס גם לירי הרקטות לעבר אשקלון, שדרות ויישובי עוטף עזה. "אין ספק שהמצב בעזה מחייב תגובה שונה מזו שנקטנו בה בחודשים האחרונים. אני מדגיש שאין לכך קשר לירי על אשקלון. מבחינתי חייהם ואיכות חייהם של תושבי עוטף עזה, חשובים ויקרים כמו איכות חייהם של יתר תושבי ישראל".

אולמרט התייחס בדבריו לביקורת בעולם על פעולת צה"ל בעזה. "בהיבט המוסרי, אני דוחה על הסף את הטפות המוסר לישראל. משך תקופה ארוכה אוכלוסייה גדולה של אזרחים נתונה להתקפות קשות שלא יכולות להתמודד רק על-ידי פגיעות פיזיות. אוכלוסייה שמאבדת שמחת חיים, הורים בחרדה, ילדים פוחדים, שום מדינה לא יכולה לחיות עם דבר כזה ולסבול זאת".

באשר לטווח הרקטות אמר ראש הממשלה כי "מבחינת ההיבטים המבצעים, התרחבות טווח הירי הוא דבר שיש לעסוק בו. אבל, בהיבט המוסרי, ירי על נתיב העשרה אינו שונה מירי על אשקלון".

ראש הממשלה הוסיף כי "יכולת עמידה של התושבים. מהבחינה הזו אנו עושים הרבה כדי לסייע לעורף ולהקל את ההתמודדות הזו. אלמלא התהליך המדיני, מדינת ישראל היתה מוקעת בגלל מה שקורה בעזה. מה שמאפשר לנו מרחב גמישות לפעול ואפילו סבלנות כלפי הפעילות שלנו זה ההיתכנות לאופק מדיני".