מנכ"ל חברת החשמל לשעבר, רפי פלד, חוזר לפעילות במשק האנרגיה: יקים תחנת כוח בעקבה שתספק חשמל לאילת

עפ"י הערכות, מדובר על מיזם להקמת תחנת כוח פרטית בהספק של 50-100 מגה-וואט, שתפעל על בסיס גז טבעי; היקף ההשקעה בפרויקט נאמד ב-100-150 מיליון דולר * לפי התכנון, תספק התחנה חשמל למלונות באילת שביקשו להקטין את הוצאות החשמל

מנכ"ל חברת החשמל לשעבר, רפי פלד, חוזר לפעילות במשק האנרגיה. ל"גלובס" נודע כי פלד יחד עם מנכ"ל משרד האנרגיה לשעבר, אסף שלגי, עומדים בראש קבוצת משקיעים שמנהלת מגעים להקמת תחנת כוח פרטית שתספק חשמל לאילת. עוד נודע כי אחת מהאפשרויות שנבחנת היא כי תחנת הכוח תוקם בעקבה שבתחומי ירדן, ותמכור את רוב תוצרתה לשוק הישראלי.

עפ"י הערכות, מדובר על מיזם להקמת תחנת כוח פרטית בהספק של 50-100 מגה-וואט, שתפעל על בסיס גז טבעי. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד ב-100-150 מיליון דולר.

לפי התכנון, תחנת הכוח תספק חשמל לחלק גדול מהמלונות באילת שהביעו עניין להפחית את הוצאות החשמל שלהם באמצעות רכישת חשמל מירדן, וזאת כחלק ממיזם שמקדמת החברה הכלכלית באילת.

המיזם עולה בקנה אחד עם התוכנית של שר התשתיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, ליצור חיבור הדדי עם רשתות החשמל של מצרים וירדן, שעשוי לסייע להגדלת הרזרבות במיוחד בעת צריכת שיא של חשמל. בשבוע שעבר החלה ירדן לספק חשמל ליריחו בשטחי הרשות הפלסטינית.

ייבוא החשמל ממצרים ומירדן מתעכב בינתיים בעיקר בגלל שמשרד התשתיות טרם פרסם את התקנות שיאפשרו זאת. פרסום התקנות מתעכב בין היתר כתוצאה מחילוקי בלשכה המשפטית. במשרד הבטיחו להשלים את קביעת התקנות בהקדם האפשרי. בעבר נעשו מספר ניסיונות של יזמים להקים תחנות כוח מחוץ לגבולות ישראל במצרים וירדן, בין השאר, ע"י משקיעים בינלאומיים שייצג שר האנרגיה לשעבר, עו"ד משה שחל.

פלד כיהן כמנכ"ל חברת החשמל בשנים 1995-2000 בתקופה בה נעשה ניסיון ראשון להכניס משקיעים פרטיים לייצור חשמל. לאחר מכן כיהן כיועץ לקבוצת האחים עופר בתחום החשמל הפרטי, למרות מעורבותו בפרשת פלד-גבעוני.

שלגי, בעל ניסיון של 20 שנה בתחום האנרגיה, כיהן כמנכ"ל משרד האנרגיה בשנים '95-96', וכיום הוא המנכ"ל של חברת גלובל אנרג'י, שבשליטת אריאל מליק וזאב ברונפלד, המתמחה בתחום הדלקים הירוקים. שלגי ופלד סירבו למסור פרטים על המיזם.