נדחתה בקשה למנות מפרק לגז מרכז במעמד צד אחד

המבקשת, חברת א.א סוכנויות גז, טענה כי גז מרכז חייבת לה כ-800 אלף שקל והיא חדלת פירעון, וצימצמה או הפסיקה לחלוטין את פעילותה

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה היום (ב') בקשה למנות במעמד צד אחד מפרק זמני לחברת גז-מרכז שבשליטת משפחת גוטמן, המספקת גז לכ-5,000 לקוחות פרטיים ועסקיים באזור המרכז. המבקשת, חברת א.א סוכנויות גז, טענה כי גז מרכז חייבת לה כ-800 אלף שקל והיא חדלת פירעון, וצימצמה או הפסיקה לחלוטין את פעילותה.

א.א גם מציינת כי מפרסום בעיתון מתברר כי לגז-מרכז חובות נוספים בסכומים של מיליוני שקלים, וכי ניטש סכסוך בין מנהלי ובעלי החברה שהגיע לפתחו של בית המשפט המחוזי בפ"ת. א.א. מבקשת למנות מפרק זמני "כדי לעצור את הכאוס המתחולל בניהול ובמכירת חיסול של גז-מרכז".

השופטת דניה קרת-מאיר ציינה כי "ספק גדול אם ניתן להתייחס לפרסומים עיתונאיים כראיה אשר די לה כשלעצמה בכדי לתת סעד פירוק זמני במעמד צד אחד". עם זאת, הוציאה השופטת צו איסור דיספוזיציה בנכסי גז-מרכז עד למתן החלטה אחרת.

בין גז-מרכז לא.א נחתם באוגוסט 2003 הסכם, לפיו מכרה גז-מרכז לא.א את כל זכויותיה בלקוחות הפרטיים המשתמשים במערכת גז מרכזית והמתגוררים ברחבי המדינה, למעט בשטח העיר ירושלים.

ב"גלובס" פורסם באחרונה כי חברות הגז הגדולות, פזגז, אמישראגז, סופרגז ודור גז, החלו לספק גז בישול לרוב הלקוחות של "גז-מרכז", שנקלעה בשנה האחרונה לקשיים כספיים. בשבועות האחרונים התלוננו לקוחות החברה כי הופסקה אספקת הגז לבתים. הקשיים אליהם נקלעה החברה אינם חדשים. לפני כשנתיים מכרה החברה את רוב פעילותה בתחום אספקת הגז בצובר (גז מרכזי לבתים) לחברת דור גז מקבוצת דור-אלון.

מצבה הקשה של החברה גרם לסכסוך קשה בין משפחת גוטמן לבין קבוצה של משקיעים שאיתם נמנים אייל יונה וקובי בן גור, שלכאורה התחייבה להשקיע מיליוני שקלים בתמורה לחלק ממניות החברה. הסכסוך בין הצדדים צפוי להגיע לבית המשפט. (פש"ר 1316/08).