מגל עתרה לבג"ץ בבקשה לעכב את המכרז לחלוקת הגז הטבעי באזור הנגב

משרד התשתיות פרסם באחרונה את המכרז, שהיקפו הכספי נאמד ב-80 מיליון שקל * הגשת ההצעות במכרז מתוכננת לסוף אפריל

חברת מגל מפעלי גז ונפט עתרה היום (ג') לבג"ץ כנגד משרד התשתיות בבקשה לעכב את המכרז לבחירת בעל הרישיון לחלוקת גז טבעי באזור הנגב. משרד התשתיות פרסם באחרונה את המכרז שהיקפו הכספי נאמד ב-80 מיליון שקל. הגשת ההצעות במכרז מתוכננת לסוף חודש אפריל.

החברה, המיוצגת על-ידי עוה"ד מיקי שפיגלמן, אבנר ברק ונועם פורר טוענת, כי עד עתה פעלה כמחלקת גז טבעי למפעלים באזור דימונה ומישור רותם ולצרכנים פרטיים בערד ובדימונה. החברה סיפקה גז מבארות באזור הנגב ומחסום ארז, אך עם ההתנתקות נותר לחברה מקור אחד אשר גם הוא הולך ומתדלדל.

בעקבות כך ביקשה להתחבר למערכת ההולכה הארצית שהניחה החברה הממשלתית נתג"ז ובאמצעותה לחלק גז טבעי, אשר תרכוש מחברת "ים תטיס" שמפיקה את הגז מהים התיכון. מגל פנתה לנתג"ז אך זו השיבה לה כי יש לקבל אישור ממשרד התשתיות.

לטענת מגל היא פנתה למשרד, אך לא קיבלה תשובה עניינית. בתוך כך פרסם משרד התשתיות מכרז למתן רישיון לחלוקת גז בשטח בו פועלת מגל. החברה טוענת, כי השהיית התשובה נועדה לקבוע עובדות בשטח. לדברי החברה, בהתאם לתנאי הרישיון שקיבלה חברת נתג"ז היא מחויבת לחבר לרשת ההולכה צרכנים כגון מגל.

מגל מחזיקה כיום בבעלות על 300 ק"מ של צנרת להולכת גז טבעי באזור ים המלח. החברה נמצאת בשליטת חברת פי גלילות שמחזיקה ב-50% מהמניות, כאשר היתרה מוחזקים על-ידי בעלי מניות שונים, בהם חברות הדלק פז, דלק וסונול - 20% ונכסים מ.י - 2.1%.

במסגרת המכרז להפרטת פי גלילות, המדינה תכננה למכור גם את גרעין השליטה (72%) במגל, אולם ברגע האחרון הצעת המכר בוטלה לאחר שהתברר כי הרישיון של מגל צפוי לפוג ב-1 למאי 2009.

בעקבות זאת, החליטה רשות החברות כי אין טעם לכלול את אחזקות מגל במסגרת המכרז להפרטת פי גלילות. כפי שפורסם ב"גלובס", במשרד התשתיות שקלו לצרף את התשתית של מגל למכרזי החלוקה בדרום. ככל הנראה, המגעים בין הצדדים נכשלו.