הלהיט הנוכחי של אפליקציות פייסבוק הוא סקרבולוס (Scrabulous), גירסת און-ליין למשחק המילים הוותיק שבץ-נא. למשחק יש 3 מיליון משתמשים רשומים ומעל 700,000 איש משחקים בו מדי יום.
הפופולריות הגדולה של המשחק ברשת אינה מוצאת חן בעיני חברות הצעצועים - הסברו, המחזיקה בזכויות השיווק של המשחק בצפון אמריקה, ומאטל המשווקת אותו בשאר העולם. החברות טוענות כי סקרבולוס מפר את זכויות היוצרים שלהן, והגישו תביעה נגד מפתחיו - שני אחים מכלכותה, רג'ט וג'יינט אגרוולה. שתי החברות אמרו כי הן מקוות שלא ייאלצו לסגור את המשחק המקוון.
אך זה לא הכול. שחקניות נוספות בתמונה הן חברות המשחקים - רילנטוורקס (RealNetworks) ו-EA שחתמו עם הסברו על הסכמים ליצירת גרסאות ממוחשבת של שבץ-נא. אלו אמורות לצאת בקרוב, אך ספק שישרדו את התחרות עם סקרבולוס.
הרולד זייטס, סגן נשיא בכיר ברילנטוורקס, אמר ל"ניו-יורק טיימס" כי הוא עובד בצמידות עם האחים אגרוולה על מנת "להביא את הגירסה הרשמית של שבץ-נא למשתמשי פייסבוק", ולא מן הנמנע שהחברה תרכוש בסופו של דבר את סקרבולוס.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.