כשבועיים בלבד לאחר שהוזל: החשמל יתייקר בכ-4.15% החל מהשבוע הבא

העדכון מתבצע בהתאם לנוסחת העדכון השוטף לפיה התעריפים מתעדכנים כאשר יש שינוי של יותר מ-3.5% בסל התשומות

הנדנדה במחירי החשמל נמשכת: שבועיים בלבד לאחר שתעריפי החשמל הוזלו בכ-3.9%, הם שוב חוזרים להתייקר. הרשות לשירותים ציבוריים - חשמל הודיעה היום (ד') על החלטתה לייקר את תעריפי החשמל בשיעור של 4.15% בממוצע. העדכון ייכנס לתוקף ב-11 למרארס.

לאחר עדכון התעריפים, המחיר לצרכן הביתי יעמוד על 47.48 אג' לקוט"ש (קילו-וואט לשעה, לעומת 45.59 אג' כיום. התעריף הכללי (לסקטור המסחרי-ציבורי) יעלה בשיעור של 4.22%, ויעמוד על 53.59 אג' לעומת 51.42 אג' לקווט"ש כיום.

העדכון מתבצע בהתאם לנוסחת העדכון השוטף לפיה התעריפים מתעדכנים כאשר יש שינוי של יותר מ-3.5% בסל התשומות (העלות המוכרת) של חברת החשמל או שחלפה חצי שנה ממועד העדכון האחרון.

מהרשות נמסר כי ממועד העדכון האחרון בפברואר 2008 חל עליה של 4.38% ולכן מתעדכנים התעריפים. בפועל, מחיר החשמל יחזור לרמתו מלפני כשלושה שבועות.

ברשות לחשמל הדגישו כי הסיבה הבלעדית לעדכון התעריפים היא התנודתיות הרבה במחירי הדלקים המשמשים את חברת החשמל. לנוכח זאת, אמר יו"ר הרשות, אמנון שפירה, כי תיבחן אפשרות לשנות את נוסחת עדכון התעריפים, תוך יצירת איזון בין הימנעות מעדכונים תכופים מחד לבין הצורך לעדכן את התעריפים בהתאם לעלויות הנכונות.

בחודש האחרון למשל עלו מחירי הדלקים בשיעור ממוצע של 7.92%, שתרמו לעלייה של 4.44% בעלות המוכרת. מחיר הפחם עלו ב-10.22% ומחיר הסולר עלה ב-8.28%.