הקרב הפנימי נגמר: מקיין הוא המועמד לנשיאות והרפובליקנים יוצאים להתקפה

נאום הניצחון של מקיין אמש בטקסס מראה שהוא מתכנן מתקפה על המועמד הדמוקרטי, יהיה מי שיהיה: "אשאיר זאת ליריבי להציע שנחזור למדיניות הממשלתית הכושלת של שנות ה-60 וה-70"

המפלגה הרפובליקנית נחלצה אמש משלב ההתכתשויות והקזות הדם הביתיות, שידוע גם בשם פריימריס, והמתמודדים לשעבר צפויים עתה להתלכד סביב ג'ון מקיין, שהבטיח סופית את מינויו כמועמד הרפובליקני בוועידה הארצית של המפלגה.

הדמוקרטים, שעדיין שקועים במאבק הקשה בין אובמה לקלינטון, מספקים חומר מצוין לאסטרטגים הרפובליקניים. כל מה שקלינטון אומרת על אובמה, ולהיפך, מקוטלג במסירות אצל מקצועני הבחירות הרפובליקניים. המשפט "לא אנחנו אמרנו, קלינטון אמרה זאת על אובמה", יהיה, ללא ספק, חלק מתשדירי התעמולה הרפובליקניים בסתיו הקרוב.

כבר עכשיו אפשר ללמוד משהו על תכנית ההתקפה הרפובליקנית. לפי הערכות פרשנים, הרפובליקנים ינסו להפוך נקודת תורפה - גילו של מקיין - ליתרון. הם יטענו כי הניסיון העשיר שלו בסוגיות בינלאומיות הופך אותו מועמד עדיף על פני שני הדמוקרטים המתקוטטים.

נאום הניצחון של מקיין אמש בטקסס מראה שהוא מתכנן מתקפה על המועמד הדמוקרטי, יהיה מי שיהיה, ולא להמתין עד שהדמוקרטים יבחרו את המועמד שלהם. "אשאיר זאת ליריבי להציע שנחזור למדיניות הממשלתית הכושלת של שנות ה-60 וה-70 כדי לפתור בעיות כגון העדר ביטוח בריאות לאזרחים מסוימים", אמר מקיין.

סנונית ראשונה לקו הזה עולה ממסר לעיתונות שהפיצה אתמול הקואליציה הרפובליקנית היהודית. לפי ההודעה, אמר אובמה השבוע, בנאום בחירות בטקסס, כי נכונותו להיפגש עם יריבים כסוריה או איראן אינה כוללת את חמאס. "זו הודעה מבלבלת ובלתי עקבית", נאמר בהודעה. "הצהרה זו של הסנאטור אובמה מפגינה אי-הבנה בסיסית של הדינמיקה במזה"ת. ארה"ב קבעה שאיראן וסוריה הן מדינות שתומכות בטרור וחמאס סומן כארגון טרור. היוזמות המדיניות שהוא מציע לא רק מבלבלות ובלתי עקביות, מעל לכל, הן נאיביות ומסוכנות".