ג'ורג' בוש: "אנחנו חייבים להיפטר מהשימוש בנפט, הציבור האמריקני צריך לשנות הרגליו"

במסגרת ועידת האנרגיה אשר נערכה בוושינגטון אמר בוש כי "אני מודע לתלונות בדבר מחירי התירס, אבל אנחנו נטפל בנושא זה"

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, קרא אמש (ד') למשק האמריקני להיפטר מהשימוש הדומיננטי בנפט לטובת השימוש באתנול. נזכיר כי דבריו של הנשיא נאמרו על רקע ההאצה בעליית מחירי הנפט הגולמי, אשר רק אתמול שבר שיא חדש כאשר ננעל בעלייה של 5% ל-104.45 דולר לחבית.

במסגרת ועידת האנרגיה אשר נערכה בוושינגטון, ציין בוש כי הוא תומך בשימוש באתנול וזאת למרות העלייה שהוא גורר במחירי המזון, בשל היותו מבוסס על תירס, ובנוסף העובדה כי מוצר זה כנפט, אינו ידודתי לסביבה. "אנחנו חייבים להיפטר מהשימוש בנפט, הציבור האמריקני צריך להתחיל לשנות את הרגליו". הוסיף בוש בהתייחסו להרגלי הצריכה של האמריקנים בכל הנוגע לשימוש המאסיבי שלו בנפט.

"זה ברור לכל כי הצריכה במשק האמריקני גוברת על מלאי האספקה, דבר הגורר לעליית המחירים". אמר הנשיא האמריקני לקהל מאזיניו, תוך כדי שהוא מציין כי בכוונתו ליישם תוכנית לעידוד השימוש באתנול.

נזכיר כי בחודש דצמבר האחרון אישר הקונגרס האמריקני החלפה של כ-36 מיליון גאלוני בנזין באתנול עד לשנת 2020. "התוכנית הזו טובה לחקלאים העוסקים בגידול תירס, אך היא עוד יותר מטיבה למי שדואג לביטחון הלאומי." הוסיף הנשיא.

"אני מודע לתלונות בדבר מחירי התירס, אבל אנחנו נטפל בנושא זה". ציין בוש תוך כדי שהוא מתייחס לעובדה כי מאז 2006 הוכפל מחיר התירס, אשר גרר אחריו עליה במחירי העופות והבשר, בהיותו משמש בין היתר, להאכלת החיות בענף מזון זה. בנוסף ציין הנשיא כי עד עתה השקיע הממשל כמיליארד דולר בתוכניות לשימוש באתנול על פני נפט.