האופציות על הדולר-שקל משקפות למטבע האמריקני יציבות בפתיחת שבוע המסחר - 3.6 שקלים

(עדכון) - בבנק אגוד מעריכים כי אם אכן ה'פד' יוריד את הריבית בעוד כשבוע, לנגיד בנק ישראל לא יהיה מנוס אלא להתאים את מדיניותו למהלך זה ולהגיב בהורדת ריבית

כמדי יום א' לא מתקיים היום מסחר בין-בנקאי במט"ח. האופציות על הדולר-שקל משקפות יציבות למטבע האמריקני בפתיחת שבוע המסחר. ביום שישי עלה שערו היציג של הדולר ב-0.03% ל-3.6 שקלים בדיוק. האירו התחזק ב-0.56%, ושערו היציג נקבע ב-5.545 שקלים.

"השוק המקומי נגרר אחרי הירידות במדדים המובילים בארה"ב והמשקיעים מפגינים אי-שקט", כך כותבים כלכלני אגוד בסקירתם השבועית, ובהתאם לרוח זו, ממשיכים להמליץ לגוון את תיק המניות ולהעדיף סקטורים דפנסיביים, כגון בריאות, מזון, אנרגיה ואנרגיה ירוקה.

לדברי הכלכלנים, בשבוע שחלף, נקטע רצף העליות בתל אביב, בוול סטריט ובשאר הבורסות המובילות בעולם, כתוצאה משילוב של המשך חששות המשקיעים מפני המיתון שנראה כי הולך ומתקרב בארה"ב, קפיצה במחירי הנפט והאנרגיה, אשר מלבה את האינפלציה ומקשה על הבנק המרכזי בארה"ב בהורדות הריבית, ובארץ - המערכה המתחוללת בדרום.

אשר לריבית, מגמת היחלשות הדולר אל מול השקל נמשכה גם בשבוע האחרון, למרות הורדת הריבית המפתיעה שביצע נגיד בנק ישראל. לאור העלייה בציפיות המשקיעים בנוגע להמשך הורדת ריבית ה'פד' בעוד כשבוע, מעריכים באגוד כי במידה שאכן תרחיש זה יתרחש, לנגיד בנק ישראל לא יהיה מנוס אלא להתאים את מדיניותו למהלך זה ולהגיב בהורדת ריבית, לצורך מתן תמיכה בשערו של המטבע האמריקני.

בשבוע הקרוב טווח המסחר של הדולר צפוי להיות בין 3.58 ל-3.66 שקלים לדולר. נקודת תמיכה מצויה ב-3.58 שקלים לדולר והתנגדות קרובה ב-3.66 שקלים לדולר.

כלכלני בנק אגוד צופים כי מדד פברואר, שיפורסם בסוף השבוע הנוכחי, יצביע על ירידה של 0.2% ומדד מארס על קיטון של 0.3%. באפריל צפוי מדד חיובי של 0.6% והאינפלציה הצפויה ל-2008 היא 2%.