הערכות: המדינה תידרש לפצות את דניה סיבוס בעשרות מיליוני שקלים

הפיצוי: עקב שינוי במתווה כביש 431, שיחייב כריית מנהרה למעבר תת קרקעי לרכבת ישראל

המדינה עשויה להידרש לשלם לדניה סיבוס פיצוי בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, עקב החלטה לשנות את התכנון של כביש 431, ולהקים מנהרה למעבר הרכבת במחלף נשרים, בחיבור של הכביש עם כביש חוצה ישראל (כביש 6). כך נודע ל"גלובס".

בשבוע שעבר סער ענף התשתיות עקב הודעתה של דניה סיבוס שהיא צופה הפסד של 60-100 מיליון שקל עקב גידול מהותי בעלויות הביצוע של כביש 431. התברר כי חלק מהגידול בעלויות נובע מחוסר תיאום ומשינויים שהמדינה ביצעהה ברגע האחרון.

בתכנון המקורי לפרויקט נקבע כי במחלף נשרים יוקמו שני גשרים עיליים למעבר קו הרכבת. לפני מספר חודשים החליטה המדינה לשנות את התכנון כדי לאפשר את מעבר הרכבת לתוואי תת קרקעי. לדברי גורמים המקורבים לנושא, השינוי נועד לאפשר בעתיד להרחיב את מסילת הרכבת העוברת באזור כחלק מתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל. הרחבת הקו תחייב כריית מנהרה באורך של 200-300 מטר למעבר הרכבת.

ההפרש בעלויות בין הקמת גשרים עיליים לכריית מנהרה נאמד בעשרות מיליוני שקלים, והוא אחד הנושאים הנמצא במחלוקת בין דניה סיבוס למדינה. הנושא צפוי לעבור לבוררות אצל השופט בדימוס ד"ר אליהו וינוגרד.

ל"גלובס" נודע עוד כי שינוי התכנון עשוי להביא לעיכוב בהשלמת העבודות במחלף נשרים, אחד המחלפים המרכזיים בפרויקט. רכבת ישראל טרם מסרה את הקרקע לדניה סיבוס, והיא צפויה לעשות זאת רק עד סוף אפריל. דניה סיבוס הודיעה באחרונה למדינה כי ברגע שיתקבלו כל האישורים תחל מיידית בכריית המנהרה במקביל להשלמת שאר העבודות. בדניה סיבוס סירבו להתייחס לנושא.

מרכבת ישראל נמסר כי הנושא נמצא באחריות ובטיפול מעצ החדשה והחברה אינה קשורה להחלטה לכריית המנהרה. מקורבים לרכבת הוסיפו כי החברה העדיפה חלופה של הקמת גשר שלישי, שהיתה עשויה להיות זולה יותר. הפרויקט נמצא בפיקוח של מעצ.