בית אמות משפט: מאופק ומתאים לסביבה

לדעת האדריכל אמנון רכטר, מגדל "בית אמות המשפט" בשדרות שאול המלך בתל אביב הוא דוגמה טובה למגדל ישראלי, בניגוד למגדלים אחרים שנבנים כיום בייחוד באזור זה. מגדל נוסף שהוא מציין לטובה הוא מגדל המשרדים ברחוב דניאל פריש פינת דובנוב.

האדריכל: את בית אמות המשפט תכנן משרד שרון אדריכלים. המגדל ברחוב דניאל פריש תוכנן בידי האדריכל דן איתן.

אייקון ישראלי: לדברי האדריכל רכטר, "בית אמות משפט" מייצג סוג של סיום תקופה באדריכלות הישראלית - הברוטליזם, כהגדרתו. מדובר בבנייה מבטון חשוף כחומר גמר עם איכויות יציקת בטון, כאשר הפרטים של הבטון יפים ומעודנים. למרות גובהם של המגדלים, הצליחו האדריכלים ליצור מעין פסים של בטון ש'רצים' לאורך החזית ויוצרים מראה אלגנטי. רכטר מציין כי ב"בית אמות השקעות" יש דואליות יפה בין הכובד של הבטון ובין הקלילות של הפרטים והמבנה.

המגדל ברחוב דניאל פריש מסמל את תחילת תקופת קירות המסך בתל אביב. לדעת רכטר, זהו המגדל האלגנטי ביותר בעיר שמשתמש בקירות מסך. במובן זה, הוא בעל חזות עכשווית יותר. עיצובו הוא ריבועי, אך האדריכל 'חתך' את ארבע הפינות כלפי פנים והשתמש באבן לבנה בין ארבע הפינות. קירות המסך השחורים יוצרים מראה מאוד אלגנטי.

המשותף לשני המגדלים, אומר רכטר, הוא שהם מתאימים לסביבתם, מה שמייחד אותם בנוף התל אביבי שכולל מבנים בקני מידה שונים - גבוהים, נמוכים ומרקמים אורבניים שונים. "מגדלים אלה מוכיחים שאפשר לבנות לגובה כך שעדיין זו תהיה תוספת אלגנטית ואינטליגנטית לנוף העיר", הוא מוסיף. "הם מאוד מאופקים בעיצוב שלהם ומראים איך מגדלים בישראל היו צריכים להיות, לעומת המגדלים המאוד מקושקשים שבונים היום, שמאופיינים ב'קפיצות', שפיצים לכיוונים שונים וזוויות".