פורטפוליו / יואש טרוקמן

גיל: 44 תפקיד: יו"ר קבוצת אלעד מערכות

אני: אוהב שינויים, ורסטילי, משתעמם מהר. רוצה לנצל את החיים עד הסוף.

ילדות: ירושלים וגבעתיים. סבא היה אחד החייטים הידועים בירושלים. הוא תפר את המדים לסדרנים בבתי הקולנוע, ואני הייתי מקבל כרטיסים חינם.

אבא 1: שלמה טירן. מוותיקי מנהלי מערכות המידע בארץ. היה מנהל מערכות מידע (מנמ"ר) במשרד השיכון, קופת חולים, סולל בונה ומשרד התחבורה, וקיבל תואר כבוד של מנמ"ר המנמ"רים מטעם הממשלה. ב-1982 החליט להקים חברת השמה לאנשי מחשוב וקרא לה אלעד, על-שם אחי הבכור. הוא היה העובד הראשון שהושם מטעמה במשרד השיכון. באותה שנה הוא התחתן עם אשתו השנייה.

עבודה ראשונה: בחופשה של בית ספר יסודי. סידרתי את כרטיסי הניקוב של המחשב אצל אבא במשרד.

ממר"ם: צבא. הפעם הראשונה שבה עבדתי במחשבים, כמפעיל וכאחראי תקשורת. כשהשתחררתי למדתי כלכלה. תמיד רציתי להיות איש עסקים.

קרניבל קרוז: מישהו הציע לי לעבוד כצלם וידיאו על אונייה בקריביים והתפתיתי. האמריקאים אוהבים לעשות שטויות מול המצלמה, ואחר כך לקנות את הקלטת ולראות בבית. בתוך חצי שנה ניהלתי את מחלקות הצילום בכל האוניות, תחת זכיין ישראלי. אחרי שנתיים נסעתי לקלאב מד בבהאמאס והקמתי שם עסק משלי לצילום. אחר כך הקמתי עסק לחלוקת סנדביצ'ים במשרדים במיאמי.

לחץ: הופעל מכיוון אבא, פושטק לא קטן בעצמו, לעבוד בעסק. הוא רצה שאתחיל כאיש מכירות ולא הסכמתי. אמרתי לו שכשיציע לי תפקיד ניהולי, אשקול לחזור.

מכירות פומביות: ערב כיפור אחד, ליד מכונת השכרת הווידיאו, פגשתי חבר שעבד ככרוז במכירות פומביות על אוניות ועשה 1,000 דולר בשבוע. בגיל 35 עזבתי שוב, הפכתי לכרוז ושברתי את כל שיאי המכירות. עבדתי חצי שנה וטיילתי במחצית השנייה.

הודו: באחת המנוחות האלה הייתי שם חמישה חודשים. התחברתי לעולם רוחני מיסטי והבנתי שיש השגחה עליונה. למדתי גם קבלה במשך שנה וחצי.

סטארט-אפים: נכנסתי ליזמויות ולהשקעות בתחום כשחזרתי לארץ בגיל 38.

אלעד: אחרי שנתיים אבא התלבט אם לקנות את החלק של השותף שלו. הוא אמר לאחי ולי שאם לא ניכנס הוא ימכור את החברה. הסכמנו ומיד הפכנו לדירקטורים. אחי עובד בחשב הכללי באוצר כהשמה שלנו, ואני התחלתי כמנכ"ל ג'נרייז, חברת אאוט סורסינג לממשלה, ולפני שנתיים וחצי אבא מינה אותי ליושב ראש.

אבא 2: הגענו לנוסחה מוצלחת של עבודה משותפת, היתרון הגדול שלו - הוא עובד עם הנשמה.

הקרבה: לא מרגיש. התפקיד שלי היום הוא פלטפורמה לעסקים אחרים. 30% מהזמן אני משקיע בסטארט-אפים, ואני חלק מקבוצה של שלושים משקיעים, אנג'לס, ששותפים בפרויקטים מעניינים. איתרתי את כל מועדוני המשקיעים בישראל, יש לי קשרים עם קבוצות דומות בארצות הברית, ואני רוצה לעשות חפיפה ביניהן ואולי לייצג מועדון אמריקאי כזה בישראל. חוץ מזה אני נותן ייעוץ לחברות בתחומים טכנולוגיים.

דרג שני: של חברות ה-IT, ששם אנחנו ממוקמים כרגע, ואנחנו החברה הפרטית השנייה בגודלה בתחום. אם ננפיק נגיע לדרג הראשון.

זוגיות: במשך תקופות ארוכות חייתי בחו"ל ולא יכולתי לקיים מערכות יחסים קבועות, והיה לי גם עניין אנטי ממסדי, כי אף פעם לא האמנתי בשטנץ. אבל כשאני רואה את האחיינים שלי, בא לי להקים משפחה. רק צריך למצוא את הזיווג הנכון.

סושי: אני החובבן הכי מקצועי, מכין סושי אדיר.

ספורט: שיחקתי טניס ובאולינג בליגה הארצית. אנחנו תומכים באור אבירם, סגן אלוף העולם ואלוף אירופה בבאולינג, שעובד בחברה.

פוקר: שיחקתי בליגה כשהייתה קיימת. משחק שיש בו ידע, מזל ואדרנלין מאוד גבוה.

תיאטרון: למדתי משחק אצל ענת ברזילי במשך שנה. אני משחק בתיאטרון פלייבק - אנשים מהקהל מספרים סיפור מהחיים, והשחקנים משקפים אותו על הבמה.

אמנות: למדתי בתלמה ילין במגמת ציור ופיסול. לצערי, יש לי יותר נטייה לתחום מאשר כישרון לעסוק בו בעצמי. במהלך המכירות הפומביות רכשתי כמה וכמה יצירות של אמנים בינלאומיים.

תפיסת עתיד: להקים משפחה ולטייל בעולם.