הועדה לתשתיות לאומיות אישרה הקמת תחנת כוח פרטית במפעל אגן כימיקלים באשדוד מקבוצת אי.די.בי

תחנת הכוח, בהיקף של 53 מגוואט, תספק את צרכי האנרגיה של מפעל אגן -עודפי החשמל יימכרו לרשת החשמל הארצית * היקף הפרוייקט נאמד בכ-70 מיליון דולר.

הוועדה הארצית לתכנון ובניה של תשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה השבוע את התכנית להקמת תחנת כוח על בסיס גז טבעי באזור התעשייה הצפוני של אשדוד בסמוך למפעל אגן מקבוצת אי.די.בי , שבשליטת נוחי דנקנר.

את התחנה תקים חברת "אשדוד אנרגיה" הנמצאת בבעלות אדלטק (49%), שבשליטת איש העסקים, יוסף אדלסבורג, וחברת האנרגיה הטורקית זורלו (51%). התוכנית תועבר כעת להערות הוועדות המחוזיות והציבור ותוך 30 יום תאושר סופית.

תחנת הכוח, בהיקף של 53 מגוואט, תספק את צרכי האנרגיה של מפעל אגן, כאשר עודפי החשמל יימכרו לרשת החשמל הארצית. היקף הפרוייקט נאמד בכ-70 מיליון דולר.

קבוצת אדלטק- זורלו היא אחת היזמיות הבולטות בתחום החשמל הפרטי, ומקדמת הקמת תחנות כוח בכ-1.25 מיליארד שקל. הקבוצה קיבלה כבר אישור להקמת תחנת כוח במפעל סולבר באשדוד, והינה שותפה (43%) בתחנת הכוח של דוראד באשקלון, שקיבלה אף הוא אישור כפרויקט בעל עדיפות לאומית. אדלטק-זורלו נמצאת בשלבי הקמה של תחנות כוח גם עבור חיפה כימיקלים במישור רותם וכן עבור מפעל מכתשים ברמת חובב.

מנכ"ל אדלטק, אודי וילד, הביע תקווה כי בחודשים הקרובים תושלם עבודת הרגולציה המתבצעת ע"י הרשות לשירותים ציבוריים חשמל, וניתן יהיה להתחיל בעבודות ההקמה כבר בקיץ 2008 ולהפעיל את התחנה כבר בשנת 2010.

וילד ציין כי במקביל להסכמה עם בנק לאומי וחתימת הסכם הגז נמשך תהליך השלמת קבלת היתרי הבנייה הדרושים לתחנה.

יצויין, כי גז טבעי כבר מגיע לאשדוד, בין היתר בשימוש בז"ן אשדוד, והוא אמור להגיע למפעל אגן עוד בטרם תושלם תחנת הכוח באתר. לדברי וילד העבודות לחיבור המפעל למערכת הגז הטבעי יחלו בחודש הקרוב ויימשכו עד לקיץ 2008.