זירת המט"ח: שערו היציג של הדולר נקבע בירידה של 0.25% ברמה של 3.544 שקלים

שערו של האירו היציג נקבע בירידה של 1.24% ל-5.547 שקלים ; פינוטק: בהיעדר התפתחויות גיאופוליטיות קיצוניות צפוי השקל לרדת מתחת לרמת ה-3.5

הדולר היציג נקבע בירידה ביחס לשקל, מגמה אשר אפיינה את השטר הירוק כבר עם פתיחת המסחר בשעות הבוקר. התחזקותו של המטבע המקומי במסחר התנהלה על רקע, פרסום בנק ישראל את הדו"ח השנתי ל-2007.

מהדו"ח עולה כי הבנק המרכזי יוריד את תחזית הצמיחה ל-2008 ל-3.2%. בנוסף רמז נגיד הבנק, סטנלי פישר, על אפשרות להורדות נוספות בריבית אם הממשלה תשמור על התקציב. "דרך המדיניות המוניטרית נעשה את מה שאפשר כדי לתמוך בצמיחה, אבל זה על תנאי וכחלק מהתרומה של כל הממשלה לצמיחה של המשק", אמר.

בזירה המקומית - מתחזקות ההערכות בקרב המשקיעים כי ייתכנו הורדות ריבית נוספות וזאת על רקע דבריו היום של נגיד בנק ישראל, והן על רקע הציפיות להפחתות נוספות של הריבית בארה"ב, במהלך חודש אפריל.

אמש פרסמה הלמ"ס נתונים לגבי צמיחתו של המשק הישראלי בין החודשים דצמבר לפברואר, אשר מצביעים על כך שהמשק ממשיך לצמוח אך בקצב איטי. הקצב השנתי של האינפלציה עומד כעת על 3.2%, מעל לתקרת היעד המוצהרת של 3%.

בזירה הגלובלית - המשיך השטר הירוק במגמת ההתחזקות שלו ביחס למטבעות העיקריים שמולם הוא נסחר. מול האירו רשם היום הדולר התחזקות של 0.7% לרמה של 1.565 אירו לדולר.

נציין כי השטר הירוק נסחר בעולם על רקע פרסום תוכניתו של שר האוצר האמריקני, הנרי פולסון, לארגון הרגולציה בשוק ההון בארה"ב, המהווה חלק נוסף ממאמציו של הממשל לחילוץ המשק האמריקני ממשבר האשראי.

בנוסף, התפרסם אמש גם מדד המחירים לצרכן ב-15 המדינות גוש האירו, אשר הגיע לשיא של 3.5%, ובכך הגביר את הערכת המשקיעים כי נשיא הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, יותיר את הריבית על כנה בשיעור של 4%, דבר אשר עשוי להמשיך ולהשפיע על המסחר בדולר בזירה הגלובלית, כאשר הריבית בארה"ב עומדת על 2.25%.

השער היציג של הדולר נקבע בירידה של 0.25% לרמה של 3.544שקלים. האירו היציג נקבע בירידה של 1.24% ל-5.547 שקלים.

Esay-Forex: הדולר חסר כיוון

הדולר התחזק אתמול ביחס לשקל ושערו היציג נקבע ברמה של 3.5530, עלייה של כמעט 3 וחצי אגורות משערו היציג של הצמד מיום שישי. השקל נחלש בעיקר בעקבות הערכות קודרות מצד בנק ישראל שצופה שהמיתון בארה"ב ישפיע באופן משמעותי גם על המשק הישראלי. הבנק מעריך כי הצמיחה בשנת 2008 תעמוד על 2% בלבד, כאשר איננו חושב כי יהיו לחצים אינפלציוניים בגלל ההאטה הצפויה, ולכן אין הוא שולל ירידות נוספות בגובה הריבית בישראל.

הדולר נסחר במגמה מעורבת מול המטבעות העיקריים, ללא כיוון חד משמעי. עיקר תזוזות המטבע הירוק נעו בעקבות הצהרותיו של שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון. פולסון שהחל בנאומו אחר הצהריים הציע לארגן מחדש באופן דרמטי את הפיקוח על המערכת הפיננסית. נתון מדד מנהלי הרכש של שיקגו שפורסם אמש יצא 48.2 לעומת צפי של 46.5 אך לא השפיע רבות על המטבע שכן הוא יצא במקביל לנאומו של שר האוצר.

פינוטק: השקל צפוי לרדת מתחת לרמת ה-3.5

השקל נחלש בכ-1% אל מול הדולר כשהוא מצטרף לרשימה ארוכה של מטבעות משווקים מתעוררים שרשמו ירידות. למרות היחלשותו הרגעית של השקל קשה להסיר את המבט מחולשתו של הדולר בזירה הגלובלית, יש לזכור כי מתחילת השנה התחזק השקל בכ-10% אל מול הדולר והמגמה עדיין תומכת בירידות נוספות של הדולר גם אל מול השקל. ללא כל התפתחויות גיאופוליטיות קיצוניות צפוי השקל לרדת שוב אל מתחת ל-3.5 שקלים.

האירו טיפס אתמול קרוב מאוד לשיא חדש עד על 1.4895 אל מול הדולר כשהוא נדחף מעלה על רקע נתוני אינפלציה חזקים מאירופה. "בעוד בארה"ב הקונצנזוס הוא לחיתוך ריבית נוסף בגוש האירו הריבית יציבה, לכן מתעורר הדחף להחזיר באירו על חשבון הדולר". כך נמסר מחדר המסחר של פינוטק.