לייפוייב הפסידה 10.1 מיליון שקל ב-2007; פועלת למציאת מקורות מימון

בנוסף התחייבו בעלי השליטה כי אם עד לאמצע 2009 תידרש החברה לפרוע התחייבותיה, יעמידו לרשות החברה כ-4 מיליון שקל כהלוואה

חברת לייפוייב , העוסקת בפיתוח וייצור מכשור רפואי לטיפול בפצעים כרוניים, הנמצאת בשליטת אר.אל.בי.השקעות (64%), פרסמה היום (ג') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הנועל של 2007 ולשנה כולה. מהדוחות עולה כי החברה רשמה הכנסות של כ-1.5 מיליון שקל, בהשוואה לשנים 2006 ו-2005 בהן לא רשמה כלל הכנסות. את השנה החולפת חתמה החברה הפסד נקי של 10.1 מיליון שקל, שיפור של כ-10% בהשוואה לתקופה המקבילה.

הוצאות הנהלה וכלליות ירדו בכ-34% ל-5.8 מיליון שקל, קיטון אותו מסבירה החברה כתוצאה מהכנסות שנרשמו מתשלום מבוסס מניות כתוצאה מעזיבה של מספר הניצעים.

מהדוחות עולה כי במהלך הרבעון הרביעי בעקבות חילופי המנכ"ל הגדילה החברה את קצב השימוש במזומנים הפנויים שלה, בין היתר לצורך קידום מתווה התוכנית האסטרטגית של המנכ"ל החדש ובכלל זה גיוס נוסף של כוח-אדם.

בהמשך לכך ציינה החברה כי בימים אלה היא פועלת למציאת מקורות מימון חדשים למימון פעילותה השוטפת, בין היתר נבחנת גם אפשרות גיוס הון ממשקיעים פרטיים או ממקורות אשראי בנקאיים. בנוסף התחייבו בעלי השליטה כי אם עד לסוף יוני 2009 תידרש לייפוייב לפרוע התחייבותיה, יעמידו לרשות החברה כ-4 מיליון שקלים כהלוואה בתנאים של "עסקה מזכה". יצויין כי לפי תזרים המזומנים של החברה היא הוציאה לפעילות שוטפת כ-4.67 מיליון שקל בשנה החולפת.